Creștere de 15% în 2019 pentru afacerile Penny Market
Rețeaua de magazine Penny Market, deținută de grupul german REWE, a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 3,96 miliarde lei, în creștere cu 15% față de anul fiscal precedent.
Potrivit companiei, în tot acest interval de timp, peste două milioane clienți au vizitat cele 256 de magazine care erau deschise până la finalul anului 2019 în România.
„În 2019, am continuat să ne extindem și am avut rezultate foarte bune la nivel de business. Piața din România este în continuare favorabilă expansiunii, atât în direcția dezvoltării rețelei noastre de magazine, cât și pentru construirea celui de-al patrulea centru logistic. Am început noul an cu provocări nemaiîntâlnite anterior. Ne uităm cu optimism la lunile rămase din 2020 și ne dorim să ne atingem obiectivul de expansiune, să creăm noi locuri de muncă și să deservim cât mai mulți clienți mulțumiți,” a declarat Daniel Gross, Director General Penny Market România.
Planul de expansiune pentru următoarea perioadă vizează deschiderea a 20-25 de magazine anual, astfel încât, în 2025, rețeaua să ajungă la 400 de spații deschise. Investițiile din următorii ani includ și deschiderea celui de-al patrulea centru logistic în regiunea Oltenia, precum și lucrări de modernizare și eficientizare a întregii rețele de magazine existente. Bugetul estimat pentru implementarea acestor proiecte, în următorii cinci ani, se ridică la peste două miliarde de lei.
Grupul a investit în 2019 peste 280 milioane lei în modernizarea și extinderea rețelei de magazine. De asemenea, contribuția Penny Market la bugetul de stat al României a fost de peste 194 milioane lei în 2019, iar profitul net înregistrat de companie a fost de 55,15 milioane lei, în creștere cu 53% față de 2018.
Compania anunță că tot în 2019 echipa s-a extins cu 340 de angajați, numărul total ajungând la 4.840.
Penny Market a intrat pe piața din România din anul 2005, având o politică de achiziții axată pe sortimente de la producători regionali și colaborări cu producători locali. În prezent, 80% dintre furnizori provin din România. Rețeaua de magazine este deservită de trei centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda și Bacău. În acest moment, în România sunt deschise 259 de unități comerciale Penny Market.