Consumul revine la normal, dar prețurile sunt tot în creștere

Ultima parte a lunii martie și începutul lui aprilie reprezintă o perioadă de consum mult mai aproape de normal pentru această perioadă, potrivit datelor RetailZoom. Consumul revine la normal, dar prețurile sunt tot în creștere

Ratele de creștere ale vânzărilor s-au temperat, deși oamenii au căutat în continuare cu precădere produsele alimentare și pe cele pentru curățenie. A scăzut însă cererea pentru produsele de igienă personală cu 6%, o explicație fiind legată de stocurile pe care consumatorii le-au făcut la începutul lunii martie.

În privința alimentelor, creșterea de la finalul lunii martie și începutul lunii aprilie a fost de 9% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cum perioada include și unele cumpărături specifice sărbătorilor pascale, au fost înregistrate creșteri importante pentru drojdie (+141%), făină (+133%), adaosuri panificație (+106%), cacao (+105%), dar și pentru ouă (+68%), unt(+49%) și pentru lapte (+40%).

Când vine vorba despre produse pentru curățenia casei, creșterea pe categorie a fost de 13,4% în cele două săptămâni raportat la perioada similară a lui 2019, iar cel mai des între cumpărăturile românilor s-au regăsit înălbitorii. Potrivit RetailZoom, înălbitorii, deși pe poziția opt în top categorii de curățenie casă, au urcat pe poziția patru în ceea ce privește contribuțiile la creștere pentru perioada indicată, comparativ cu 2019. 

cresteri 1 retail zoom

 

Creșterile de preț înregistrate în săptămâna 12 (16 – 22 martie) se observă în continuare, chiar la un nivel mai mare, cum se întâmplă în cazul prosoapelor de hârtie, al făinii și al dezinfectanților pentru țesături. Analiza RetailZoom arată că majorările sunt izolate la categoriile care întâmpină întreruperi de stoc sau ca urmare a schimbării mixului de portofoliu de produse (listări noi).

cresteri 2 retail zoom

Toate informațiile se referă la indexul de date scanate al RetailZoom din următoarele rețele de magazine: Carrefour Hypermarket, Carrefour Market, Cora, dm, Inmedio, Mega Image, Shop&Go, Metro, Penny Market, Profi, Xpress (totalizând peste 3.000 de magazine din comerțul modern din România).

Vânzările de alimente au revenit pe creștere în această toamnă
Vânzările de alimente au revenit pe creștere în această toamnă
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun a crescut în octombrie raportat la luna septembrie după două contracții trimestriale consecutive,...
Strategii de adaptare a consumatorilor români la creșterea prețurilor
Strategii de adaptare a consumatorilor români la creșterea prețurilor
În fața creșterilor de prețuri, consumatorii își ajustează obiceiurile de consum și strategiile pentru a-și gestiona eficient bugetul. O...
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland România inaugurează săptămâna aceasta un nou magazin în nordul Capitalei, în cartierul Pipera. Acesta este hipermarketul cu numărul...
Ipsos: 50% dintre români vor căuta cele mai bune prețuri și promoții în perioada Sărbătorilor
Ipsos: 50% dintre români vor căuta cele mai bune prețuri și promoții în perioada Sărbătorilor
Starea de spirit la finalul lui 2022 poate fi rezumată în două cuvinte: anxietate și anticipare. Astfel, deloc surprinzător, inflația își...