Comerțul online, câștigător în contextul pandemiei

După șase luni de la momentul în care a fost declanșată pandemia de coronavirus, magazinele online raportează cifre cu mult peste așteptări. Un bilanț realizat de MerchantPro, platformă locală SaaS de eCommerce, arată o creștere de 64% a vânzărilor. Comerțul online, câștigător în contextul pandemiei

În aceeași perioadă (martie -august 2020), arată datele privind magazinele din platformă, numărul comenzilor a crescut cu 50%. „Într-un context normal, această dinamică de reorientare de la offline spre zona de online s-ar fi realizat în 3-4 ani”, explică reprezentanții MerchantPro.

Potrivit lor, perioada de debut a stării de criză, marcată de lunile de restricții și de distanțare socială, a adus creșteri mai mari, însă dinamica pozitivă s-a menținut și după relaxarea restricțiilor. Astfel, la nivelul lunilor de vară iunie-august 2020 s-a observat o creștere valorică de 52% față de același interval din 2019.

La nivelul celor peste 1.500 de magazine din România active pe platforma MerchantPro, valoarea tranzacțiilor a crescut în luna august cu aproximativ 35% față de perioada similară din 2019. O creștere de 30% s-a înregistrat și în numărul comenzilor plasate pentru magazinele care funcționează pe platformă.

„Perioada aceasta a adus o schimbare clară în comportamentul de consum al românilor, dar și în abordarea de business a antreprenorilor. Este clar ca digitalizarea a reprezentat mai mult decât o soluție de moment. Mulți antreprenori au reușit să deschidă noi oportunități și direcții de business. Eficientizarea proceselor și în anumite cazuri reducerea costurilor – prin trecerea pe online - au contribuit, de asemenea, la o stabilizare pentru aceștia într-o perioadă extrem de volatilă”, susține Arthur Rădulescu, CEO Merchant Pro.

Cele șase luni de pandemie au dus și la schimbări în zona domeniilor active pe platformă. Dacă inițial a crescut interesul pentru zona produselor de consum necesare, mai exact în domenii precum cel alimentar și curățenie, ulterior interesul românilor a mers și către zona magazinelor cu servicii și produse din segmentul home&deco, bricolaj și produse pentru casă. Magazinele de pe segmentul fashion au fost mult mai căutate în perioada de vară, pe fondul reducerilor sezoniere și schimbării anotimpurilor, dar mai ales al începerii școlii.

„La începutul acestei perioade s-a crezut că, odată cu ieșirea din starea de urgență, este posibil să se revină la comportamentul obișnuit și să se înregistreze creșteri mai mici sau chiar scăderi în online. Dimpotrivă, zona de online a continuat să crească. Observăm că această nouă predilecție pentru online – atât din partea furnizorilor de produse și servicii, cât și a clienților finali – se menține și nu dă semne că reorientarea aceasta este una temporară. Practic, această schimbare de comportament ar fi avut loc, într-un context normal cu dinamică anuală de 15-20%, în circa 3-4 ani”, completează Arthur Rădulescu.

Pentru perioada septembrie-decembrie, reprezentanții MerchantPro estimează menținerea acestui trend ascendent, dar și o creștere în numărul de magazine online.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din ecommerce din România și Europa. Platforma este utilizată de peste 1500 magazine online active, care listează un număr total de peste cinci milioane de produse. În 2019, MerchantPro a atins o cifră de afaceri de jumătate de milion de euro, în creștere cu 15% față de 2018. În primele șase luni ale acestui an, creșterea afacerilor MerchantPro a fost de 25%.

ShopMania Net, compania care operează platforma de e-commerce MerchantPro și comparatorul de prețuri Shopmania.ro, a încheiat 2019 cu o cifră de afaceri de un milion de euro.

Piața de e-grocery, pe drumul spre stabilizare
Piața de e-grocery, pe drumul spre stabilizare
Deși încă nu putem vorbi despre o maturizare, evoluția pieței de e-grocery din ultimul an, de 36,4%, potrivit datelor NielsenIQ, diversificarea...
eCommerce în România, de la sprint la jogging spre o maturizare așteptată
eCommerce în România, de la sprint la jogging spre o maturizare așteptată
Industria locală de eCommerce a ajuns în 2022 la o valoare de cca 6,3 miliarde de euro, ușor peste cea înregistrată în 2021 (6,2 miliarde de...
Soluțiile AI Aqurate, integrate în platforma de eCommerce MerchantPro
Soluțiile AI Aqurate, integrate în platforma de eCommerce MerchantPro
Aqurate, platformă SaaS bazată pe inteligenţă artificială care crește conversiile din eCommerce prin interpretarea automatizată a datelor,...
Record în eCommerce în decembrie: +99% față de ultima lună din 2019
Record în eCommerce în decembrie: +99% față de ultima lună din 2019
Decembrie a înregistrat un nou record de creștere în numărul și valoarea comenzilor plasate pe magazinele administrate prin platforma eCommerce...