Carrefour se extinde în Spania. Cumpără 47 de magazine SuperCor de la El Corte Inglés
Grupul Carrefour a ajuns la un acord cu El Corte Inglés pentru a cumpăra 47 de magazine sub brandul SuperCor aflate în Spania, tranzacție estimată la 60 de milioane de euro, potrivit Reuters. Preluarea include supermarketuri și magazine de proximitate situate în special în regiunile Madrid, Catalonia, Andaluzia și Comunidad Valenciana. Retailerul francez intenționează să transforme magazinele achiziționate în Carrefour Market, Carrefour Express și Supeco.
În urma remodelării, locațiile vor beneficia de brandingul Carrefour, produsele sub marca retailerului francez, de considițiile de achiziție și de strategia comercială a grupului.
Achiziția va ajuta retailerul francez să își consolideze poziția în Spania prin diversificarea în continuare a rețelei de magazine și a acoperirii geografice în această țară, în conformitate cu strategia sa de dezvoltare.
Totodată, Carrefour a înregistrat oficial logo-ul noului său format de hard discount Cash&Carry – Atacadão– brand deja prezent pe piețele din Brazilia și Maroc. Dar designul Atacadão din Franța va fi diferit de cel folosit în Brazilia și Maroc, a precizat retailerul.
Înregistrarea logo-ului indică faptul că debutul Atacadão în Franța este, de fapt, aproape, în ciuda semnelor de întrebare cu privire la planurile retailerului pentru acest format, consideră specialiștii citați de ESM Magazine.
Citește și Carrefour România continuă investițiile în e-commerce și extinde parteneriatul cu Glovo
Recent, Alexandre Bompard, Președintele grupului Carrefour, a confirmat planurile de a testa noul format în Franța din toamna anului viitor. Potrivit presei franceze, primul magazin Atacadão ar urma să se deschidă în Seine-Saint-Denis, unde un hypermarket Carrefour va fi transformat în noul format importat din Brazilia.
Lansat pe piața din Brazilia în 1962 de către Alcides Parizotto, Atacadão a fost achiziționat de Carrefour în 2007 pentru 825 de milioane de euro. În prezent, sub acest format operează în Brazilia 283 de magazine fizice și un magazin online în 170 de orașe, cu aproximativ 60.000 de angajați, iar acest format generează aproximativ 50% din vânzările Carrefour în Brazilia. În Maroc Atacadão deține trei magazine, în Tanger, Fez și Oujda.
După prima jumătatea acestui an, Carrefour a raportat o creștere de 11,2% a vânzărilor like-for-like. Între timp, numai în al doilea trimestru din acest an, vânzările comparabile au crescut cu 10,3%. Potrivit raportului financiar, retailerul a câștigat 567.000 de clienți noi în prima jumătate a acesui an raportat la perioada similar din 2022.