Carrefour, în fața unei achiziții de aproape 800 mil. euro în Spania
Retailerul francez Carrefour ia în considerare achiziția distribuitorului spaniol Uvesco Group, care deține și rețelele de magazine BM Supermercados și Super Amara.
Valorea acestei tranzacții se situează între 700 și 800 de milioane de euro și ar putea contribui la consolidarea poziției Carrefour pe piața din Spania, în special în nordul țării.
Pe de altă partea, achiziția Uvesco Group reprezintă un pariu interesant și pentru alte companii de retail, printre care Auchan și Sonae.
Carrefour colaborează cu PwC pentru această achiziție, companie care a asistat retailerul francez și în cazul tranzacției din 2023 prin care Carrefour a cumpărat 47 de magazine Supercor de la El Corte Inglés.
În prezent, Carrefour deține o cotă de piață de 10% în Spania.
În ultimul an financiar, Uvesco a raportat o creștere de 8,8% a vânzărilor până la 1,1 miliarde de euro. Rețeaua de magazine BM Supermercados și Super Amara au încheiat anul trecut cu un număr de 294 supermarketuri în Țara Bascilor, Cantabria, Navarra, La Rioja, Madrid și Ávila. Mai mult, platforma sa de ecommerce a înregistrat un avans al vânzărilor de 18% și de 9% în ceea ce privește numărul de clienți.
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, cu peste 17.000 de angajați.
Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.
Retailerul francez Carrefour a raportat pe piața din România o cifră de afaceri de 725 de milioane de euro (incluzând TVA), pentru primul trimestru al acestui an. Prin comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, compania a înregistrat o creștere de 1,7% în termeni organici (excluzând achiziția Cora și rezultatele magazinelor deschise în ultimele 12 luni), potrivit raportului financiar. Rezultatul plasează piața locală pe prima poziție la nivel european din perspectiva dinamicii, singura țară, cu excepția României, unde Carrefour a încheiat primul trimestru pe plus fiind Spania, cu o creștere de +0,7%.