Carrefour afișează creștere de două cifre pentru România în S1
Grupul francez Carrefour, al doilea mare jucător din retail la nivel global în funcție de venituri, a raportat afaceri în creștere cu 34% pentru operațiunile din România la nivelul primului semestru din acest an comparativ cu aceeași perioadă din 2016, arată raportul financiar al companiei.
Afacerile Carrefour România au urcat în primele șase luni la 832 de milioane de euro, comparativ cu aceeași perioadă din 2016 când nivelul era de 618 milioane de euro. La nivel de grup, afacerile au crescut cu 6,2% până la 38,5 miliarde de euro, evoluția din Europa fiind susținută, printre altele, și de strategia de achiziții și integrare a magazinelor Billa în România, respectiv Eroki în Spania.
Pe de altă parte, grupul francez și-a redus estimările privind creșterea afacerilor la nivelului întregului an, vizând un avans de doar 2-4%. Retailerul a subliniat faptul că performanța la nivelul anului 2017 va fi impactată de rezultatele din primul semestru si mediul de business, care rămâne dificil și în a doua jumătate a anului în unele țări.
„Carrefour trebuie să accelereze procesul de transformare digitală a grupului. De asemenea, trebuie să aducem un suflu nou zonei de hipermarketuri, în special magazinelor din Franța. Mai mult, focusul este creșterea profitabilității, simplificarea modului de funcționare a companiei”, afirmă Alexandre Bompard, cel care a preluat poziția de CEO în luna iulie.
Carrefour operează în acest moment pe piața din România 299 de magazine dintre care 32 hypermarketuri Carrefour, 194 supermarketuri Market, 14 magazine Express Orange, 44 magazine de proximitate Express, 10 magazine Contact, o platformă de comerț online www.carrefour-online.ro, 6 magazine Billa și 6 unități Supeco. În 2016, francezii – prin cele patru entiăți care operează – au cumulat o cifră de afaceri de 8,388 miliarde de lei și un profit de 129 de milioane de lei.