Billa Pflanzilla, un pariu pe puterea de dezvoltare a categoriei plant-based

În contextul în care popularitatea alimentelor pe bază de plante continuă să crească la nivel global, Billa face un pas spre retailul specializat și deschide un magazin cu o sortimentație 100% plant-based: Billa Pflanzilla. Inaugurat la începutul lunii septembrie în Viena, magazinul pune la dispoziția clienților peste 2.500 de produse unice și, totodată, se implică în procesul de informare privind dietele pe bază de proteine vegetale. Asta pentru că beneficiile nu se limitează doar la sănătate, ci și la bunăstarea mediului înconjurător.

Prezentat ca fiind primul magazin de acest fel din Austria, Billa Pflanzilla mizează pe o nișă a retailului modern, cea construită exclusiv pe produse plant-based. Situat pe Mariahilfer Strasse 38-48, în proximitatea unei locații Billa Plus, noul concept targetează consumatorii care renunță complet la produsele pe bază de proteină animală sau le includ mai rar în alimentație.

Retailerul a pornit la drum cu un sondaj în rândul austriecilor care a dezvăluit că 46% dintre cei chestionați au redus în mod conștient consumul de produse de origine animală, inclusiv de carne, în ultimii ani. În plus, 28% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 29 de ani nu mai consumă carne. Cum magazinele clasice au o gamă limitată de produse vegane, care de multe ori nu acoperă tot spectrul de alimente, Billa pariază pe câștigarea de cotă de piață într-o zonă încă neexploatată îndeajuns.

„Este important pentru noi ca o vizită la Billa Pflanzilla să fie cea mai bună alegere pentru o dietă bazată pe plante în orice situație, fie că este vorba despre un prânz rapid, de cumpărăturile uzuale sau poate doar pentru inspirație pentru mâncăruri pe bază de plante. Clienții noștri pot face cumpărăturile relaxați, fără căutări consumatoare de timp la raft și verificarea etichetelor pentru a te convinge că produsele sunt pur vegetale”, explică Elke Wilgmann, Membru al Consiliului de Administrație al Billa Consumer.

Serviciile, la fel de importante ca sortimentația

Billa Pflanzilla se descrie ca fiind locul în care există cea mai bună selecție de produse pe bază de plante pentru toate gusturile și pentru fiecare cerință. „Dacă shopperii au nevoie de ceva rapid, snack barul, în colaborare cu Habibi & Hawara, oferă mâncăruri gata preparate care pot fi luate la pachet. Un alt serviciu pe care îl oferim ca o noutate este presa de nuci care le oferă clienților posibilitatea de a-și pregăti propriul unt. Există, de asemenea, stații cu produse alimentare vrac de unde clienții își pot alege singuri cantitatea dorită.

Pentru iubitorii de dulciuri, Naschbar oferă înghețată și tot felul de tentații dulci pe bază de plante. La Ottakringer Fassbar avem o gamă diversificată de bere care, fidelă motto-ului #refillable, este introdusă în sticle reutilizabile, evitându-se astfel deșeurile din ambalaje”, spun reprezentanții Rewe International.

Sortimentația disponibilă la Billa Pflanzilla include, de asemenea, înlocuitori pentru carne, mezeluri și pentru produsele lactate. Totodată, la raft sunt disponibile condimente, sosuri, paste, produse congelate, gustări, produse de patiserie și cofetărie, precum și produse de bază cum ar fi legumele și fructele, cerealele, semințele, nucile. Nu lipsesc nici băuturile din sortimentație - de la băuturi pe bază de cereale și nuci până la vinuri fine.

Nu în ultimul rând, conducerea Billa Pflanzilla a pus accentul și pe personalul din acest magazin, nu doar pe listarea unei game complete de produse. Angajații sunt special pregătiți pentru a oferi clienților toate detaliile de care au nevoie și în tot magazinul se pune preț pe materiale sustenabile și reutilizabile. Zona non-alimentară este, de asemenea, convingătoare: un raft plin de cărți de bucate oferă inspirația pentru rețete pe bază de plante.

Experiența de cumpărături diferită este motivul pentru care conceptul de magazin nu se limitează doar la listarea produselor plant-based, ci și la oferirea de servicii complementare. Concret, în locația care are peste 200 de metri pătrați și mai bine de 2.500 de SKU-uri listate, retailerul organizează diferite evenimente precum seminarii privind alimentația bazată pe plante ori degustări exclusive de produse inovatoare plant-based. Noua experiență de cumpărături este, de asemenea, completată la nivel vizual de desenele moderne cu gorile, de unde vine practic și numele magazinului, Pflanzilla. Retailerul susține că, la urma urmei, gorila este un animal puternic deși are o dietă bazată exclusiv pe plante.

Plant-based, de la trend la stil de viață

Deși pentru Billa, o rețea cu peste 1.100 de magazine în Austria, conceptul exclusiv plant-based este unul nou, nu este primul de acest fel din retail. În Olanda, primul supermarket 100% vegan a fost Vegan Fresco, acesta având listate un număr de produse similar cu cel disponibil la Billa Pflanzilla.

Și dacă vorbim despre viitor, în contextul în care se preconizează că piața globală a alimentelor pe bază de plante va ajunge la valoarea de 77,8 miliarde de dolari în 2025, potrivit datelor Statista, este de așteptat să vedem tot mai multe astfel de concepte.
De asemenea, alimentele vegane ar putea reprezenta aproximativ 7,7% din piața globală de proteine până în 2030, după cum arată un raport Bloomberg Intelligence. Ca răspuns la această situație, inclusiv marile lanțuri de supermarketuri din Marea Britanie, precum Tesco, Asda și Sainsbury's, și-au lansat propriile game fără carne. Iar Viena pare a fi un loc popular pentru experimentele vegane. Spre exemplu, în luna iulie a acestui an, Burger King a lansat o campanie prin care și-a întrebat consumatorii dacă vor burgerii clasici sau unii care conțin alternative pentru carne. Rezultatul campaniei a fost inau­gurarea unei locații în care meniul este unul exclusiv vegan. 

Cât despre Billa Pflanzilla, conceptul va fi extins și la nivelul altor orașe din Austria abia după ce cel din Viena va reuși să fidelizeze o bază de clienți, astfel încât retailerul să poată analiza dacă o nouă investiție într-un magazin cu produse exclusiv plant-based este oportună.

„Cu Billa Pflanzilla am reușit să aducem pe piața de retail un proiect unic. Suntem convinși că, prin acest nou concept, răspundem unei nevoi importante și, în același timp, contribuim la un consum mai conștient și mai durabil. Oferim start-up-urilor inovatoare și producătorilor care se angajează să furnizeze produse plant-based un spațiu bun de vânzare. Împreună putem exploata marele potențial al alimentelor pur vegetale - nu doar clienții noștri beneficiază de acest lucru, ci și mediul înconjurător”, concluzionează Marcel Haraszti, Directorul General al REWE International AG.

Anuga 2023: Trendul plant-based pierde din avânt
Anuga 2023: Trendul plant-based pierde din avânt
Anuga 2023, cel mai important târg de produse alimentare și băuturi din lume, desfășurat sub sloganul „Creștere sustenabilă”, a revenit ca...
Billa și OMV lansează un nou format de magazin în Cehia
Billa și OMV lansează un nou format de magazin în Cehia
Grupul OMV și retailerul Billa au lansat un nou lanț de magazine alimentare sub brandul Viva Billa, scrie Esmmagazine.com. Primul magazin a fost...
Plant-based, era unei noi generații de produse
Plant-based, era unei noi generații de produse
Chiar dacă pentru mulți consumatori carnea și lactatele reprezintă alimente de bază, tiparele de consum sunt în schimbare și producătorii fac...
O treime dintre români consumă în mod regulat produse pe bază de plante
O treime dintre români consumă în mod regulat produse pe bază de plante
Produsele pe bază de plante sunt o categorie în creștere în rândul preferințelor consumatorilor români, iar motivele pentru care astfel de...