2019, cel mai slab an înregistrat de industria britanică de retail
9 ianuarie 2020
|
Anul trecut a fost cel mai slab înregistrat vreodată de industria britanică de retail, vânzările scăzând pentru prima oară în ultimii 24 de ani. Vânzările totale au înregistrat un minus de 0,1%, primul rezultat negativ de când firma de consultanță KPMG a început monitorizarea sectorului, în 1995, scriu cei de la The Guardian.
Bilanțul la final de an a fost influențat în mod decisiv de evoluția ultimelor două luni ale anului, atunci când retailerii obțin, în mod tradițional, majoritatea profitului anual. În perioada noiembrie-decembrie 2019, vânzările au scăzut cu 0,9%, unul dintre motive fiind și creșterea segmentului de e-commerce cu 2,6%.
„2019 a fost cel mai prost an din istorie și primul în care s-a constatat o scădere la nivelul vânzărilor totale din retail”, a declarat Helen Dickinson, CEO-ul British Retail Consortium (BRC) celor de la The Guardian. Ea a explicat că acest lucru a reflectat pierderea locurilor de muncă, închiderea unor magazine și restructurările prin care au trecut numeroase companii din Marea Britanie. „De două ori s-a pus problema unui Brexit fără acord, iar acest lucru, alături de instabilitatea politică încheiată odată cu alegerile generale din decembrie, au dus la o scădere a cererii în perioada sărbătorilor.”
Pe de altă parte, cifrele aferente cheltuielilor cu cardul furnizate de cei de la Barclay's, una dintre cele mai mari instituții financiare din Regatul Unit, arată o îndepărtare a clienților de produse și investiții mai mari în zona experiențelor. Datele prezintă creșteri cu 19% a cheltuielilor cu bilete la cinema, cu 11,7% a cheltuielilor în pub-uri și cu 12,5% a celor cu livrările de mâncare. În aceeași perioadă, cheltuielile cu articole vestimentare, jucării sau calculatoare au rămas la același nivel.
2019 a fost un an extrem de dificil pentru magazinele stradale, cu mii de unități închise și peste 140.000 de concedieri.
Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Revista Biz a lansat ediția a 13-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România, care aduce în prim-plan 50 de branduri...
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
Institutul de Cercetare în Permacultură din România și Kaufland România lansează proiectul Sol și Suflet, primul Centru Permanent de Inovare,...
Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
PepsiCo Inc a raportat rezultate pozitive pe trimestrul patru din anul trecut, finalizând 2020 cu cifre în creștere față de...
Cosmetic Plant estimează o cifră de afaceri de 13 milioane de lei în 2021
Cosmetic Plant, unul dintre principalii producători locali de cosmetice, a încheiat anul precedent cu o cifră de afaceri de 11,3 milioane de lei...
Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Schimbările climatice prezintă un risc imens pentru viitorul alimentelor. În același timp, producția și consumul de alimente reprezintă o...
2019, cel mai slab an înregistrat de industria britanică de retail
Anul trecut a fost cel mai slab înregistrat vreodată de industria britanică de retail, vânzările scăzând pentru prima oară în ultimii 24 de...