Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050

Schimbările climatice prezintă un risc imens pentru viitorul alimentelor. În același timp, producția și consumul de alimente reprezintă o sursă majoră de emisii de gaze cu efect de seră (GES). Prin urmare, Nestlé își va reduce la jumătate emisiile de GES până în 2030, pentru a ajunge la emisii nete zero până în 2050. Emisii nete zero înseamnă reducerea drastică a emisiilor de GES de-a lungul întregului lanț alimentar, Farm-to-fork, împreună cu implementarea de proiecte de stocare a dioxidului de carbon în sol și prin plantări de copaci. Nestlé va investi la nivel global 3,2 miliarde CHF în următorii cinci ani pentru a accelera activitatea pentru emisii nete zero, inclusiv 1,2 miliarde CHF pentru a declanșa agricultura regenerativă pe întregul lanț de aprovizionare, de la fermă la consumator (Farm-to-fork). Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050

Trecerea la agricultura regenerativă

Peste două treimi din emisiile Nestlé provin din producția de ingrediente agricole pe care le folosește. Compania obține aceste ingrediente de la 500.000 de ferme cu care lucrează direct și alte 4,5 milioane de ferme implicate prin intermediul furnizorilor din întreaga lume. Pentru a combate emisiile agricole, Nestlé va transforma împreună cu partenerii săi modul de producție a alimentelor. Practicile agricole intensive vor fi transformate în agricultură regenerativă, în beneficiul naturii și în vederea asigurării unui venit decent fermierilor. O atenție deosebită este acordată sprijinirii generației tinere care lucrează în agricultură.
 
Soluri sănătoase
 
O treime din suprafața solului la nivel mondial este deja degradată prin practicile agricole curente. Pentru a opri această tendință, Nestlé susține și recompensează fermierii pentru utilizarea unor cantități cât mai mici de pesticide și aplică tehnici precum: acoperirea permanentă a solului, rotația culturilor și prelucrarea redusă a solului. Acest lucru va ajuta la captarea unei cantități mai mari de carbon și apă în pământ și la crearea de soluri mai sănătoase. Nestlé a inițiat deja astfel de programe în Franța și Marea Britanie și le va extinde în toată regiunea, începând cu Italia și Ungaria. În următorii cinci ani, compania va obține 20% din ingredientele sale cheie din agricultura regenerativă, și 50% până în 2030.
 
Aprovizionare durabilă cu cacao și cafea
 
Cacao și cafea sunt două ingrediente cheie pe care Nestlé le folosește în multe dintre produsele sale din regiune. Până în 2025, 100% din cacaua și cafeaua utilizate de Nestlé vor fi obținute în mod sustenabil. Pentru aceasta, Nestlé cooperează cu fermierii pentru eliminarea despăduririlor și lansează un plan ambițios de reîmpădurire. În 2020, compania a lansat un parteneriat public-privat pentru conservarea și restaurarea pădurii Cavally, unul dintre ultimele puncte fierbinți rămase în biodiversitate din Coasta de Fildeș. Pentru compensarea cantității de gaze cu efect de seră până la emisii nete zero, compania s-a angajat să planteze în fiecare an cel puțin 20 de milioane de copaci până în 2030, în zonele din care obține ingrediente.
 
Regândirea metodelor de producție și transport
 
Până în 2025, Nestlé va utiliza energie electrică 100% verde în toate cele 800 de fabrici și birouri internaționale. Deja peste 80 de fabrici din cele 129 din zona EMENA folosesc exclusiv energie verde, iar investiții în hub-uri logistice din UK, Franța și Italia împreună cu tranziția, acolo unde este posibil, la mijloace alternative de transport (spre exemplu trenurile franceze tractate de locomotive electrice) fac posibilă reducerea semnificativă a gazelor cu efect de seră. 
 
Promovarea produselor sustenabile în rândul consumatorilor
 
Un loc deosebit în portofoliul Nestlé global este ocupat de produsele sustenabile, oferind consumatorilor interesați de produse sănătoare, ecologice sau prietenoase cu mediul o alternativă care nu compromite gustul și savoarea. Cel mai recent exemplu este reprezentat de oferta vastă de alimente și  băuturi pe bază de plante.
 
Unele dintre mărcile noastre de top vor avea în curând o amprentă de carbon neutră: Garden Gourmet, S.Pellegrino, Perrier, Acqua Panna, Vittel, Nespresso, toate până în 2022. Brandurile cu amprentă de carbon neutră ale Nestlé respectă standardele internaționale stabilite care evaluează impactul asupra mediului pe parcursul întregului ciclu de viață al produsului.
 
Acțiuni locale
 
Pe plan local, Nestlé România își va accelera demersurile deja începute în anii anteriori, de la reducerea constantă a cantității de gaze cu efect de seră, apă, deșeuri, la tranziția către energie electrică verde în proporție de 100% în anii următori, jucând în același timp un rol cheie în procesul de adoptare a unor practici sustenabile pe plan național.
 
În cadrul proiectului POPAS 2020, Nestlé România a lansat primul studiu de biodiversitate pentru Parcul Național Cozia, concentrându-se pe arealele ecologizate în 2019, când 500 de voluntari au colectat peste 40 de tone de deșeuri, trimise către reciclare sau valorificare. De asemenea, a avut loc și o acțiune de plantare a 30.000 de puieți de salcâm, care vor neutraliza în total peste 200.000 de tone de dioxid de carbon până în 2050. Puieții, plantați pe o suprafață de 20 hectare, vor ajuta la extindera arealului de hrănire pentru albine, favorizarea polenizării speciilor autohtone, precum și remedierea vegetativă a solului în anumite zone din parc. Puieții de salcâm au fost aleși special atât pentru a răspunde necesităților solului din zonele vizate, care au nevoie de remediere vegetativă, dar și pentru sprijinirea activității melifere din zonă, apicultorii putându-și dezvolta afacerile cu circa 80 de familii de albine care vor produce pentru comunitatea locală peste 35 de tone de miere până în 2050.
 
Indicatorii de sustenabilitate pentru România arată o scădere de 88% a consumului de apă începând cu 2011, o scădere de 85% în ceea ce privește cantitatea de deșeuri și o scădere de 72% în ceea ce privește emisiile de dioxid de carbon, compania urmând să lucreze în continuare îndeaproape cu partenerii locali pentru extinderea acestor practici.
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Revista Biz a lansat ediția a 13-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România, care aduce în prim-plan 50 de branduri...
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
Institutul de Cercetare în Permacultură din România și Kaufland România lansează proiectul Sol și Suflet, primul Centru Permanent de Inovare,...
Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
PepsiCo Inc a raportat rezultate pozitive pe trimestrul patru din anul trecut, finalizând 2020 cu cifre în creștere față de...
Studiu: 45% dintre români spun că obișnuiesc să facă zilnic curățenie
Studiu: 45% dintre români spun că obișnuiesc să facă zilnic curățenie
Reveal Marketing Research a derulat un studiu privind comportamentul de consum al românilor cu privire la produsele de curățenie în această...
Studiu: 36% dintre români obișnuiesc să cumpere mereu același brand de lactate
Studiu: 36% dintre români obișnuiesc să cumpere mereu același brand de lactate
În medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceștia spun că au în medie un consum de lactate de...
Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Schimbările climatice prezintă un risc imens pentru viitorul alimentelor. În același timp, producția și consumul de alimente reprezintă o...