P&G și brandurile sale reduc plasticul virgin din ambalaje pentru a susține economia circulară

Compania Procter & Gamble (NYSE:PG) anunță cele mai recente progrese pe care le-a făcut în ce privește ambalarea produselor sale în Europa, bazate pe modelul economiei circulare. P&G și brandurile sale reduc plasticul virgin din ambalaje pentru a susține economia circulară

Prin programul său, „Ambition 2030”, compania și-a asumat reducerea utilizării plasticului virgin cu 50% și ajungerea la un grad de reciclare sau reutilizare de 100% până în anul 2030. P&G alocă anual resurse importante pentru atingerea lor și pașii concreți făcuți în acest scop sunt vizibili.

În concordanță cu obiectivul UE de redresare ecologică și cu planurile sale de a trece către o economie circulară, P&G este prima companie din industria FMCG care se alătură inițiativei RecyClass. Această platformă oferă un program de certificare a standardelor privind reciclarea și a fost creată pentru a face din ambalarea în plastic un proces circular, cu trasabilitate de-a lungul întregului lanț valoric. P&G a obținut un record de 12 aprobări de produse și tehnologii pentru ambalajele sale aferente produselor din categoriile îngrijirea părului, casei și țesăturilor, confirmând că îndeplinesc criteriile stabilite de RecyClass.

Brandurile P&G Gillette și Venus fac progrese în eliminarea a 545 de tone metrice de plastic pe parcursul unui an, trecând la ambalaje din carton reciclabil, adică echivalentul a peste 55 de milioane de sticle de apă. Mărcile de îngrijire a părului Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences și Aussie au lansat la scară o nouă sticlă reutilizabilă din aluminiu 100%, alături de recipientul de reumplere reciclabil, realizat cu 60% mai puțin plastic. Acest lucru permite consumatorilor să maximizeze ciclurile de viață ale produsului.

„S-au schimbat multe în ultimul an, dar angajamentul nostru de a stimula și inspira un impact pozitiv prin lanțul nostru de aprovizionare, prin brandurile și parteneriatele noastre a rămas aceleași”, spune Virginie Helias, P&G Chief Sustainability Officer. „Inovăm pentru a accelera dezvoltarea economiei circulare: de la promovarea Holy Grail – conceptul nostru de sortare inteligentă, la reducerea folosirii plasticului virgin, din petrol, creșterea cantității de materiale reciclate și dezvoltarea unor modele alternative de reumplere, la scară largă. Este un proces care presupune o combinație între inovare și acţiune colectivă.”

Reciclarea masivă înseamnă reducerea dependenței de combustibilii fosili. Peste 10.000 de tone de plastic reciclat sunt utilizate în fiecare an de brandurile P&G din categoriile de îngrijire a țesăturilor și a casei - Fairy, Mr Proper, Swiffer și Lenor.

O viață nouă a materialelor existente printr-o reciclare eficientă

Ambalajul reciclabil este adesea cel mai familiar punct de plecare pentru noțiunea de economie circulară. Îmbunătățirea procentelor de reciclare este esențială pentru a aduce o viață nouă materialelor. Demarat de P&G în 2015, Proiectul Holy Grail este o tehnologie premiată, concepută pentru a îmbunătăți sortarea deșeurilor în UE, cu obiectivul de a crește atât calitatea, cât și cantitatea plasticului reciclat. Această tehnologie câștigă teren și se extinde acum ca parte a AIM (Asociația Europeană a Brandurilor).

Peste 120 de companii din întregul lanț valoric participă la acest proiect de pionierat. Pe lângă sortare, managementul datelor și implicarea consumatorilor sunt piloni de bază ai inițiativei. Viziunea companiei este aceea că o colaborare între mai multe industrii este esențială pentru un impact cât mai mare și contribuie la atingerea obiectivelor sale în ce privește economia circulară. Creșterea implicării consumatorilor și adoptarea unor tehnologii avansate de sortare sunt esențiale pentru îmbunătățirea ratelor de reciclare în Europa. P&G speră că, în urma efortului depus pentru a demonstra potențialul Holy Grail, acesta va fi recunoscut de Comisia Europeană și încorporat în planurile sale de reformă a Directivei privind ambalajele și deșeurile provenite din ambalaje.

Trecerea la ambalaje din materiale ușor de reciclat

Noul model de economie presupune, pe lângă sortarea eficientă a deșeurilor, utilizarea la scară largă a  unor materiale ușor de reciclat, ceea ce face obiectul activităților de inovare ale P&G. Misiunea acestora este să se asigure că soluțiile create privind ambalajele asigură funcționalitatea acestora și în același timp îndeplinesc normele de reciclare europene.

În Europa, brandurile P&G de îngrijire a țesăturilor și a casei, precum Ariel, Lenor și capsulele Fairy pentru mașinile automate de spălat vase, au început trecerea de la un ambalaj flexibil multistrat, nereciclabil, la unul cu un singur strat, reciclabil, din polietilenă. Acesta respectă criteriile locale de proiectare ecologică și este compatibil cu fluxurile locale de reciclare.

Îmbunătățirea ambalajului produselor utilizate zilnic, precum primele tuburi din HDPE (polietilenă de înaltă densitate) pentru Oral B, este un alt exemplu despre cum milioane de gospodării pot recicla acum ambalajul pastei de dinți în fluxuri deja existente. Inovația ajunge și în băile consumatorilor, unde Gillette și Venus au introdus ambalaje noi, moderne și durabile, prin care brandul trece de la ambalaje din plastic la cele din carton reciclabil.

Consum bazat pe reutilizare

Un model de consum bazat pe reutilizare conferă longevitate produselor existente și minimizează deșeurile. După programe pilot desfășurate în New York și Paris, P&G intră în faza următoare cu LOOP. Proiectul pilot, care a durat 18  luni, a scos în evidență importanța ambalajelor disruptive, reîncărcabile, inovatoare, care încântă și sunt convenabile. Extinderea comerțului electronic îi permite LOOP să obțină cât mai multe perspective, cum ar fi ciclurile de cumpărare, ofertele preferate și impactul utilizării asupra mediului, pentru că aceste informații se vor dovedi esențiale pentru a crea un model de reutilizare care are în vedere toate beneficiile pentru mediu și pentru consum.

Brandurile P&G de îngrijire a părului Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences și Aussie sunt acum în măsură să facă o diferență uriașă în modul în care oamenii combat deșeurile provenite din produsele de baie. O nouă sticlă reutilizabilă din aluminiu 100% și un recipient de reumplere reciclabil, creat cu 60% mai puțin plastic, sunt acum disponibile în multe magazine din Europa. Acestea vor permite unui număr de 200 de milioane de gospodării din Europa să recicleze și să reutilizeze ambalajele și vor reduce cu 300 de milioane numărul sticlelor de plastic produse anual.

Despre Procter & Gamble. P&G deservește consumatorii din întreaga lume cu unul dintre cele mai puternice portofolii de branduri lider, de calitate și încredere, precum  Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® și ®Whisper. Comunitatea P&G include operațiuni în aproximativ 70 de țări din întreaga lume.

*Articol susținut de Procter & Gamble.

Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
O industrie în continuă evoluție, caracterizată de ceva timp de interesul tot mai mare pentru colectare și reciclare, piața ambalajelor din...
Nestlé și-a redus emisiile de carbon cu peste 4 mil. de tone în 2021
Nestlé și-a redus emisiile de carbon cu peste 4 mil. de tone în 2021
Nestlé, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de produse alimentare și băuturi din lume, și-a redus în 2021 emisiile de dioxid...