Vincon România pariază pe vinurile rosé în 2016

Vincon România, unul dintre cei mai mari producători de vinuri locali, a raportat o creștere a segmentului de vinuri rosé de 51% anul trecut versus 2014, iar reprezentanții companiei preconizează că trendul se va păstra și anul acesta. ”Pentru 2016, estimăm o creștere cu 35% față de anul precedent, creștere care se va simți în special în sectorul mainstream si premium. În același timp, estimăm că producția de rosé din acest an o va dubla pe cea din 2015”, declară Gianina Rusu, Director Financiar Vincon.  Vincon România pariază pe vinurile rosé în 2016

Conform unui studiu Nielsen, citat de companie, piața de rosé din 2015 ajungea la 2 milioane de litri și la o valoare de aproximativ 52 milioane de lei. Consumul de rosé crește, în special în categoria premium. ”Cantitatea de vin rosé îmbuteliat consumată în medie de un român la o masă acasă este de aproximativ 2-3 pahare, în timp ce la restaurant se consumă aproximativ 1-2 pahare”, declară Maria Gavrilescu, director de marketing Vincon România.

Ca răspuns la cererea crescută de rosé în segmentul premium, compania tocmai a relansat vinul Rosé Vérité, un produs cu Denumire de Origine Controlată, realizat din Cabernet Sauvignon cultivat în podgoriile de la Huși, vin demisec din producția 2015. Odată cu relansarea, Rosé Vérité are parte de o restilizare a sticlei și a etichetei, conform tendințelor pieței: sticlă de tip conic, cu o etichetă stilizată, inserții texturate și elemente grafice pentru o parcurgere mai ușoară a informației. Eticheta include promisiunea brandului, descrierea vinului, ritualul de servire cât și asocierea culinară.

Vincon este prezent pe piața de rosé-uri cu produse în toate segmentele de preț și răspunde profilului gustativ al consumatorilor din fiecare categorie: Rosé Vérité și Rosé Far Niente în categoria premium și superpremium, cu variante de sec, demisec și dulce; Beciul Domnesc și Beciul Domnesc Grand Reserve (disponibil doar în HoReCa) – upper mainstream cu variante de sec, demisec și dulce; Viță Românească, Două Vorbe și 7 Păcate pentru zona de mainstream și Proles Pontica și Ciocârlia pe zona economy, segmente aproape integral reprezentate de vinuri demidulci și dulci.

“Consumatorul de rosé este diferit de la un segment de preț la altul. Categoria premium și superpremium are cel mai mare grad de acceptare și consum al vinului rosé în cadrul publicului masculin, preferința care se reflectă și în tipurile de vin prezente – preponderent sec și demisec, versus preponderent demidulce și dulce în categoria mainstream și economy”, mai spun reprezentanții companiei. 

Înființată în anul 1949, Vincon deține astăzi peste 1500 de hectare cultivate, în podgoriile de la Cotești, Odobești, Panciu și Huși. Compania deține 11 ferme viticole și 11 crame, dintre care cea mai renumită este Crama Beciul Domnesc, construită în secolul al 15-lea – cramă monument istoric din patrimoniul cultural al României, cramă unde sunt păstrate peste 100.000 de sticle de vin datând din 1949 până în prezent. Portofoliul Vincon România cuprinde peste 200 de produse din categoriile vin, vinars, băuturi spirtoase și oțet.

Compania a încheiat anul trecut cu o cifră de circa 60 de milioane de lei, în creștere cu 15% față de anul 2014.

 

Crama Liliac estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 17% față de anul trecut
Crama Liliac estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 17% față de anul trecut
Liliac, crama din Batoș, județul Mureș, a vândut până la sfârșitul lunii noiembrie a acestui an 383.000 de sticle de vin, cifră apropiată...
2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
După doi ani în care retailul a condus creșterea în categoria de vin, marea provocare pentru producători este să mențină trendul ascendent...
Vinurile, o categorie efervescentă în retail
Vinurile, o categorie efervescentă în retail
2020 vine cu un mix de schimbări pentru producătorii de vinuri. Consumul de vin se majorează pe fondul pandemiei, dar nu pe segmentul premium. Iar...
Meda și Vincon Vrancea donează 500 de mii de lei pentru echiparea spitalelor
Meda și Vincon Vrancea donează 500 de mii de lei pentru echiparea spitalelor
Două dintre cele mai importante companii din domeniul prelucrării cărnii şi producției de vin din România, Meda Prod și Vincon (Beciul...