Crama Liliac estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 17% față de anul trecut

Liliac, crama din Batoș, județul Mureș, a vândut până la sfârșitul lunii noiembrie a acestui an 383.000 de sticle de vin, cifră apropiată de vânzările totale ale anului 2021. Dacă vânzările din perioada sărbătorilor se vor menține la nivelul anilor trecuți, crama se așteaptă la o cifră de afaceri de două milioane de euro pentru anul 2022, ceea ce reprezintă o creștere cu 17% față de anul 2021. Crama Liliac estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 17% față de anul trecut

Dintre vinurile Liliac, cele mai populare au fost vinurile Rosé (75.000 de sticle vândute), dintre vinurile albe, Sauvignon Blanc (40.000 de sticle vândute), iar dintre vinurile roșii, Red Cuvée (20.000 de sticle). În HoReCa, cele mai populare vinuri Liliac rămân rosé-urile, însă anul acesta și soiurile locale Fetească Albă și Fetească Regală s-au bucurat de o creștere a interesului comparativ cu anii trecuți.

Consumatorii de vin sunt din ce în ce mai informați- caută să afle cât mai multe despre vinuri, fie pe cont propriu sau cu ajutorul aplicațiilor de profil. Este același trend care poate fi observat și în cazul mâncării - clienții vor să știe cât mai multe despre proveniența vinurilor, despre cum și cine le face. Aceștia caută produse autentice, despre care să aibă informații clare și transparente, asta îi atrage. În plus, se orientează din ce în ce mai des către vinuri premium și, chiar dacă beau mai puțin, vinul pe care îl consumă este mai calitativ, iar acesta este un semn al maturizării pieței”, susține Miron Radic, General Manager Liliac.

Stocurile cramei devin astfel limitate: sortimentele de vin rosé s-au epuizat de la sfârșitul verii, iar vinul alb Fetească Regală s-a epuizat și el. După vânzările din preajma anului nou, crama se așteaptă ca sortimentele de spumant să nu mai fie disponibile până la următoarea recoltă. În schimb, sortimente de vin mai puțin cunoscute precum Liliac Pinot Gris sau Neuburger sunt încă disponibile, dar și sortimentele mai noi din portofoliul cramei, cum ar fi Liliac Traminer.


Citește și 2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri


„Recolta anului 2022 a fost cea mai grea de până acum, vara din pricina valurilor de căldură care au accelerat coacerea strugurilor, iar în septembrie ploile au venit în cel mai nepotrivit moment, și am pierdut cam o treime din recoltă. Cu toate acestea, vinurile roșii ale recoltei 2022 vor fi o surpriză foarte plăcută. Pentru anul următor, ne așteptăm ca vinurile ușoare să rămână în preferințele consumatorilor. În plus, vinurile mai aromate devin tot mai populare, cum ar fi Sauvignon Blanc și Fetească Regală, dar și Traminer sau Muscat, care sunt mai căutate de publicul tânăr”, adaugă Miron Radic.

Liliac, investiție de 3,4 mil. euro în extinderea cramei de la Batoș
Liliac, investiție de 3,4 mil. euro în extinderea cramei de la Batoș
Liliac, crama din Batoș, județul Mureș, a făcut anul acesta o investiție de 3,4 milioane de euro în extinderea spațiului de producție,...
Tandem, un proiect unic născut din prietenia a două crame
Tandem, un proiect unic născut din prietenia a două crame
O premieră în industria vinului, proiectul Tandem reprezintă visul a doi executivi aflați la conducerea unor crame care ar putea fi considerate...

Liliac, crama din Batoș, județul Mureș, păstrează vie moștenirea terroir-ului transilvănean prin vinurile sale cu spirit tânăr, revitalizând regiunea viticolă Lechința. Înființată în anul 2010, crama-butic folosește tehnici moderne de vinificație ce scot la iveală esența strugurilor autohtoni din via care se întinde pe 52 de hectare, pe dealurile din Batoș (jud. Mureș) și Lechința (jud. Bistrița).

45.000 de sticle din vinurile Tandem, vândute în primul an de la lansare
45.000 de sticle din vinurile Tandem, vândute în primul an de la lansare
Colecția de vinuri Tandem, lansată ca o premieră în industria vini-viticolă din țară, fiind vorba despre o colaborare între o cramă din...
Cum vrea Carrefour să pună România pe harta europeană a vinurilor
Cum vrea Carrefour să pună România pe harta europeană a vinurilor
La trei ani de la lansarea programului Deschidem Vinul Românesc și o investiție de ordinul milioanelor de lei, Carrefour mai face un pas pentru...
2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
După doi ani în care retailul a condus creșterea în categoria de vin, marea provocare pentru producători este să mențină trendul ascendent...
Castel Mimi și Liliac, investiție de 300.000 euro în lansarea colecției Tandem
Castel Mimi și Liliac, investiție de 300.000 euro în lansarea colecției Tandem
Cramele Liliac și Castel Mimi lansează în premieră seria de vinuri Tandem, care unește experiența și tradiția a două vinării din România...