Veniturile SABMiller în România, +5% în primul semestru

Veniturile SABMiller în România au crescut cu 5% în primul semestru (perioada aprilie-septembrie n.r.), avansul fiind susținut de vânzările în creștere pentru mărcile Ursus, Peroni Nastro Azzuro și Pilsnes Urquell, dar și de îmbunătățirile aduse programului pentru managementul veniturilor și cheltuielilor la nivelul operațiunilor din România, potrivit raportului finaniar. Veniturile SABMiller în România, +5% în primul semestru

Performanța din România vine în contrast cu rezultatele obținute la nivel european, unde producătorul a înregistrat în lunile aprilie-septembrie o scădere a veniturilor de 18%. Declinul se datorează în primul rând declinului din Polonia: venituri mai mici cu 14% la rată de schimb constantă și o scădere de 12% a volumelor față de aceeași perioadă a anului 2014.

Astfel, volumele de bere din Europa au înregistrat un declin de 4% în prima jumătate a anului fiscal 2016 până la 24,7 milioane de hectolitri, iar vânzările de băuturi răcoritoare au crescut cu 1%, la 9,82 milioane hectolitri. Per total, vânzările de bere și sucuri ale SABMiller în Europa au scăzut cu 3%, situându-se la 34,5 milioane hectolitri, față de 35,62 milioane hectolitri în aprilie-septembrie 2014.

La nivel mondial, SABMiller a raportat un avans de 1% al vânzărilor de băuturi, la 174,4 milioane hectolitri. Veniturile grupului au scăzut cu 9% comparativ cu primele șase luni ale anului fiscal anterior, de la 14 miliarde dolari, la 12,7 miliarde dolari, în timp ce profitul operațional s-a redus cu 11%, la 2,92 miliarde dolari.

SABMiller este prezent în România prin intermediul Ursus Breweries, cel mai mare jucător de pe piaţa românească în funcţie de cifra de afaceri, de 1,4 miliarde de lei (320 de milioane de euro) în anul 2014. Compania deține trei fabrici de bere la nivel local - la Brașov, Buzău și Timișoara și o linie de producție de capacitate mică în Cluj .

Grupul, cu acţionariat sud-african şi american, are în jur de 69.000 de angajaţi în peste 80 de ţări. În anul financiar încheiat la 31 martie 2015, SAB Miller a înregistrat venituri de peste 26 de miliarde de dolari.
 

bere
Berarii și triunghiul inflație, fiscalitate, vânzări în scădere
După ce 2023 a reprezentat al doilea an consecutiv în care volumele pieței berii s-au contractat, începutul lui 2024 oscilează între un...
Robert Uzună, Ursus Breweries: Orice proiecție de business devine fragilă la intersecția a 3 crize
Robert Uzună, Ursus Breweries: Orice proiecție de business devine fragilă la intersecția a 3 crize
Piața berii din România a cunoscut în primele cinci luni ale anului o contracție de 9% ca urmare a creșterii taxelor, măsură care se...
Veniturile Unilever, susținute de prețurile în creștere
Veniturile Unilever, susținute de prețurile în creștere
Unilever a depășit estimările de creștere privind vânzările înregistrate în prima jumătate a acestui an, după ce a majorat din nou...
HEINEKEN și-a majorat veniturile nete în Europa cu 13,5% în T1
HEINEKEN și-a majorat veniturile nete în Europa cu 13,5% în T1
Veniturile nete ale producătorului de bere HEINEKEN au crescut cu 13,5% în primul trimestru al acestui an pentru zona Europei, în timp ce...
Ursus Breweries îl numește pe Richard Heerink în rolul de Vicepreședinte Strategy & Insights
Ursus Breweries îl numește pe Richard Heerink în rolul de Vicepreședinte Strategy & Insights
Richard Heerink, manager cu peste 15 ani de experiență în industria berii, s-a alăturat echipei de conducere a Ursus Breweries în calitate de...
Creșteri pe linie în topul producătorilor de bere în 2021
Creșteri pe linie în topul producătorilor de bere în 2021
2021 a fost un an cu creșteri pe linie pentru cei mai importanți jucători din piața berii, principalul ”vinovat” care a readus businessurile...