HEINEKEN și-a majorat veniturile nete în Europa cu 13,5% în T1
Veniturile nete ale producătorului de bere HEINEKEN au crescut cu 13,5% în primul trimestru al acestui an pentru zona Europei, în timp ce volumele s-au contractat cu 1,3%, arată raportul financiar al companiei.
Performanța la nivel de portofoliu a fost similar cu primul trimestru al acestui an comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, rezultate pozitive înregistrând brandurile Birra Moretti, Beavertown, Messina, El Aguila, Texels și Gallia.
Dacă în Marea Britanie și Franța veniturile au crescut cu până la 5%, pe fondul creșterii prețurilor și a trendului de premiumizare, iar volumele s-au contractat cu până la 9%, pe piețele din Italia și Spania veniturile s-au majorat cu aproximativ 15%, iar volumele au crescut, de asemenea, cu circa 5%. La nivelul pieței din Polonia, veniturile nete s-au majorat cu aproape 20% pe fondul creșterii prețurilor, în timp ce volumele vândute și performanța portofoliului premium au scăzut cu până în 5%, o evoluție mai bună decât cea a pieței de bere.
La nivel de grup, HEINEKEN a înregistrat vânzări nete de 6,4 miliarde de euro în primul trimestru al anului, o creștere consistentă de 6,9% comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Chiar dacă volumele au scăzut, compania a încasat cu 12,3% mai mult per hectolitru, iar creșterea prețurilor a compensat declinul.
Profitul a scăzut de la 417 milioane de euro în 2022 la 403 milioane euro în acest an. Cu toate acestea, producătorul estimează un avans al profitabilității de 5 până la 9%, creștere bazată însă pe performanța din a doua jumătate a anului.
Pentru moment, performanța unor piețe precum Rusia, Vietnam și Nigeria rămâne un motiv de îngrijorare pentru HEINEKEN. Spre exemplu, vânzările din Vietnam au scăzut cu peste 20% pe fondul contextului macroeconomic dificil și al revenirii lente din pandemie. În Nigeria, vânzările s-au contractat cu peste 10% ca urmare a deciziei autorităților de a retrage din circulație a bacnotelor vechi.
HEINEKEN este compania producătoare de bere cu cea mai extinsă prezență din lume. Recunoscut pentru brandul Heineken®, Grupul are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale și locale. La nivel mondial, compania este prezentă în peste 70 de țări.
În România, oferă un portofoliu divers de mărci de bere și cidru, majoritatea fiind produse în cele trei fabrici locale (Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc). Angajamentul producătorului față de piața locală se reflectă nu doar prin diversitatea de branduri, ci și prin acțiunile sale: peste 1.100 de angajați, peste 70% din ingrediente provin de la furnizori locali.
HEINEKEN România a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 1,37 de miliarde de lei, bifând un plus de aproximativ 9% față de 2020 când veniturile s-au ridicat la 1,26 miliarde de lei. De partea cealaltă, compania a înregistrat o scădere de 14% la nivelul profitului net prin comparație cu 2020, până la 118 milioane de lei.