HEINEKEN, performanță modestă a vânzărilor în Europa la nivelul anului trecut

HEINEKEN a raportat  un avans important al volumelor vândute anul trecut în Africa, Orientul Mijlociu și Asia, în timp ce în Europa creșterea a fost de doar 0,3%, arată raportul financiar al companiei. Vânzările globale ale companiei au crescut anul trecut până la 36 de miliarde de euro, principalul driver fiind segmentul berilor fără alcool. Creșterea a fost susținută în principal de piețele din Africa și Asia, în timp ce avansul a fost unul modest la nivelul Europei. HEINEKEN, performanță modestă a vânzărilor în Europa la nivelul anului trecut. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Anul trecut producătorul de bere a afișat o creștere organică de 5%, în timp ce profitul operațional a avansat cu 1,6%, până la 4,51 miliarde euro. În schimb, profitul net a fost afectat de o reducere de 874 de milioane de euro a participației în cadrul producătorului de bere chinez CR Beer, contribuind la o scădere de la 2,3 miliarde la 1 miliard de euro.

În schimb, o performanță notabilă a fost înregistrată de segmentul de beri fără alcool și cidru, ale cărui vânzări au crescut cu 10%. Heineken 0.0 este disponibilă în prezent în 117 țări și este cea mai populară bere din acest segment la nivel mondial. Avansul vânzărilor de bere fără alcool este notabil în țări precum Brazilia sau SUA. La această performanță au contribuit și branduri precum Amstel, Desperados și Birra Moretti.

Pentru acest an compania estimează o creștere a profitului operațional cuprinsă între 4 și 8% și va continua să investească în marketing și reducerea costurilor pentru a susține profitabilitatea. Și la nivelul pieței din România producătorul va continua să se concentreze pe dezvoltarea segmentului de beri premium și a alternativelor fără alcool.

„Ne propunem să fim compania care oferă consumatorilor confortul de a alege între mai multe branduri. Am fost primul producător care a adus berea fără alcool pe piața din România și vom continua să aducem noutăți pe zona aceasta. De asemenea, vom continua să fim activi pe segmental berilor cu arome, avem o cotă de piață de 85% cu Strongbow®. Am localizat producția acestui brand în urmă cu doi ani, iar acum toate sortimentele de Strongbow® sunt produse la Miercurea Ciuc”, a declarat, într-un interviu acordat Progresiv, Thibaut Boidin, Managing Director HEINEKEN România.

HEINEKEN deține pe plan local trei fabrici în Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc. Compania a început să producă brandul Strongbow în fabrica de la Miercurea Ciuc în toamna anului 2023, iar în 2024 a primit aprobarea pentru a produce toate cele cinci arome de cidru. Înainte de acest moment, producătorul importa brandul din Bulgaria. Investițiile în linia de cidru s-au ridicat în 2023 la 2,4 milioane de euro.

Compania are 1.100 de angajați în România și aproximativ 70% din ingrediente provin de la furnizori locali. Investițiile realizate în 2024 pe plan local s-au ridicat la aproximativ 25 de milioane de euro. HEINEKEN România a finalizat 2023 cu o cifră de afaceri de 1,7 miliarde lei, în creștere cu 13% față de 2022, arată datele Ministerului de Finanțe.

bauturi spirtoase acciza taxe buget stat
Spirits România: Accizele încasate de stat din vânzarea de alcool etilic, 1,22 miliarde de lei în anul 2024
Accizele încasate de stat din vânzarea de alcool etilic s-au situat la 1,22 miliarde de lei în anul 2024, în condițiile în care suma totală...
Nestle anunt performanta financiara 2024, foto Silvia Sticlea detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Nestlé România, „creștere sănătoasă” în 2024
Nestlé România a continuat trendul de creștere și a încheiat anul 2024 cu o creștere organică de 4,5% la nivelul cifrei de afaceri, peste...
Exonia investește 1,7 mil. euro într-o nouă fabrică de hârtie cerată, prima de acest fel din estul Europei. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Exonia investește 1,7 mil. euro într-o fabrică de hârtie cerată
Grupul Exonia, unul dintre principalii jucători din industria ambalajelor din România, a investit aproximativ 1,75 milioane de euro într-o...
Piața locală de fuziuni și achiziții, perspective de redresare pe termen scurt
Cornelia Bumbăcea, PwC România: În 2025, ne așteptăm să avem din nou măcar un megadeal pe piața locală de M&A
Piața de fuziuni și achiziții din România a înregistrat anul trecut 239 de tranzacții anunțate, cu o valoare totală estimată de 5,9 miliarde...