HEINEKEN închide fabrica din Constanța
Producătorul de bere HEINEKEN România și-a anunțat intenția de a înceta activitatea de producție a fabricii din Constanța și de a transfera, în timp, elemente ale capacităților de producție și ambalaje ale fabricii către celelalte trei unități deținute de HEINEKEN în Craiova, Miercurea Ciuc și Ungheni. Data estimată pentru închidere este septembrie 2023.
„Suntem mândri de tradiția noastră în fabricarea berii, din Constanța, însă fabrica a funcționat mult sub capacitate de câțiva ani. Este necesar să avem cea mai eficientă amprentă de producție pentru a asigura creșterea și investiții suplimentare, pe termen lung.
Vom continua, de asemenea, să investim semnificativ în cele trei fabrici rămase, pentru a ne susține ambiția de creștere și dezvoltare durabilă, păstrând o prezență puternică pe piața românească și în comunitățile în care activăm. Cunoaștem impactul pe care această decizie îl are asupra colegilor noștri din Constanța, ale căror muncă și dăruire le respectăm și le apreciem profund. În acest moment, ne concentrăm să îi sprijinim pe colegii noștri în mod corespunzător pe durata acestei tranziții”, declară reprezentanții HEINEKEN.
Citește și Berea, o piață în care creșterea este alimentată de nișe
HEINEKEN este compania producătoare de bere cu cea mai extinsă prezență din lume. Recunoscut pentru brandul Heineken®, Grupul are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale și locale. La nivel mondial, compania este prezentă în peste 70 de țări.
În România, oferă un portofoliu divers de mărci de bere și cidru, majoritatea fiind produse în cele patru fabrici locale (din Constanța, Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc). Angajamentul producătorului față de piața locală se reflectă nu doar prin diversitatea de branduri, ci și prin acțiunile sale: peste 1.100 de angajați, peste 70% din ingrediente provin de la furnizori locali.
HEINEKEN România a înregistrat o cifră de afaceri de 1,37 de miliarde de lei, bifând un plus de aproximativ 9% față de 2020 când veniturile s-au ridicat la 1,26 miliarde de lei. De partea cealaltă, compania a înregistrat o scădere de 14% la nivelul profitului net prin comparație cu 2020, până la 118 milioane de lei.