Robert Uzună, Ursus Breweries: Orice proiecție de business devine fragilă la intersecția a 3 crize

Piața berii din România a cunoscut în primele cinci luni ale anului o contracție de 9% ca urmare a creșterii taxelor, măsură care se regăsește și în vânzările companiilor de profil. Iar în momentul în care trei mari crize se intersectează, orice proiecție de business devine foarte fragilă, spune Robert Uzună, Vicepreședinte Corporate Affairs al Ursus Breweries. Robert Uzună, Ursus Breweries: Orice proiecție de business devine fragilă la intersecția a 3 crize

Această scădere a pieței este pusă pe seama unei serii de factori. Printre cei mai importanți sunt scăderea puterii de cumpărare și contextul economic dificil, dat de accelerarea ratelor de inflație și a prețurilor materiilor prime. Un alt factor responsabil de scădere este creșterea alarmantă a costurilor de producție, care se menține și în acest an, chiar dacă anumite categorii de costuri, cum ar fi cele cu energia, s-au stabilizat. Au mai contribuit la aceste rezultate și temperaturile sub media perioadei normale de început de vară, berea fiind o băutură al cărei consum este puternic influențat de vreme. Anul trecut industria a experimentat o contracție de 5%.

De la 1 august 2022, valoarea de bază a accizei la bere a fost majorată cu 20%, iar începând cu 1 ianuarie 2023, nivelul de bază al accizei a crescut cu încă 6%, până la valoarea de 4,20 lei/hl/°Plato.


Citește și Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat


„Orice creștere de taxe se regăsește în vânzări și trebuie să recunosc faptul că și noi suntem afectați. Anul trecut, costurile cu tot ce însemna producție (utilități, materie primă) erau mai mari cu 60% în luna mai față de luna mai din 2021. E și mai greu să faci proiecții de business atunci când ești la intersecția a trei crize – sfârșitul pandemiei, război, criza materiei prime”, declară Robert Uzună.

Ursus Breweries, liderul pieţei de bere, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 2,27 miliarde de lei (circa 462 mil. euro), în creştere cu peste 6% faţă de anul precedent, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

Parte a grupului Asahi Europe & International, Ursus Breweries este cel mai mare producător de bere din România, fiind lider de piață de opt ani. Mărcile din portofoliul Ursus Breweries sunt: URSUS, Timișoreana, Ciucaș, Peroni Nastro Azzurro, Kozel, Azuga, Pilsner Urquell, Asahi Super Dry. În prezent, Ursus Breweries deține trei fabrici de bere: în Brașov, Buzău și Timișoara și o mini-facilitate de producție în Cluj-Napoca.

Recent, compania a finalizat o investiție de 2 milioane de euro într-o instalație care folosește tehnologii de eficiență energetică pentru recuperarea energiei termice din gazele arse, la fabrica de bere din Buzău.

Ursus Breweries are un nou Președinte
Ursus Breweries are un nou Președinte
Michał Mrowiec, actualul Vicepreședinte de Vânzari al Kompania Piwowarska, va prelua rolul de Președinte al Ursus România începând cu data de...
Ursus Breweries îl numește pe Richard Heerink în rolul de Vicepreședinte Strategy & Insights
Ursus Breweries îl numește pe Richard Heerink în rolul de Vicepreședinte Strategy & Insights
Richard Heerink, manager cu peste 15 ani de experiență în industria berii, s-a alăturat echipei de conducere a Ursus Breweries în calitate de...
Ursus Breweries, investiții de peste 50 mil. euro în producție și logistică
Ursus Breweries, investiții de peste 50 mil. euro în producție și logistică
Ursus Breweries, cel mai important jucător din industria locală a berii, a investit în perioada 2018-2020 peste 50 de milioane de euro în...
Ursus Breweries are un nou Vicepreședinte Tehnic
Ursus Breweries are un nou Vicepreședinte Tehnic
Duncan Crow a fost numit Vicepreședinte Tehnic al Ursus Breweries, poziție din care va superviza cele trei fabrici de bere din Buzău, Brașov și...