Vânzările Heineken scad din cauza pandemiei de coronavirus
Al doilea cel mai mare producător de bere la nivel mondial raportează vânzări în scădere după primele trei luni ale acestui an și se așteaptă la un declin încă și mai mare. De vină este pandemia de coronavirus din cauza căreia barurile și terasele au fost închise, iar singurul consum de bere este cel de acasă.
Producătorul mărcilor de bere Heineken, Tiger și Sol susține că vânzările pentru această categorie au scăzut cu 2% în primul trimestru. Însă, dacă sunt incluse și cele ale cidrului Strongbow, aflat tot în portofoliul său, și ale băuturilor fără alcool, scăderea generală ajunge la 4%. Impactul ar urma să fie și mai mare în al doilea trimestru, potrivit companiei.
Chiar și în aceste condiții, producătorul olandez declară că nu va face reduceri permanente de personal și va face plățile către furnizori la timp, în baza contractelor existente. Primele facturi plătite vor fi totuși către furnizorii mai mici și vulnerabili în fața crizei generate de pandemie.
Compania susține că nu va apela la linii de creditare pentru că înaintea acestei crize avea un bilanț contabil solid, ba mai mult a reușit să atragă finanțare suplimentară în ultimele săptămâni pe piața de obligațiuni.
Pentru acest an, Heineken estima o creștere organică a profitului operațional mid-single digit, în acord cu calculele analiștilor care indicau un avans de 6% în 2020. Însă, potrivit companiei, aceste estimări nu mai sunt valabile din moment ce e greu de preconizat cât va mai dura pandemia și cât timp vor fi menținute regulile privind distanțarea socială.