Heineken investește peste 270 mil. euro în Brazilia, cu focus pe produsele premium
Heineken, al doilea mare producător de bere la nivel mondial, a anunțat că va investi 273 de milioane de euro în Brazilia ca parte a strategiei de extindere a portofoliului de beri premium și single malt, scrie Esmmagazine.com.
Brazilienii sunt printre cei mai mari consumatori de bere Heineken la nivel mondial, potrivit datelor furnizate de companie. Investițiile anunțate vizează creșterea capacității de producție pentru brandurile HEINEKEN, Amstel și Devassa în două dintre fabricile companiei, localizate în nord-estul Braziliei.
Capacitatea fabricii din Igarassu se va tripla în cazul producției de Amstel și Devassa, iar linia de ambalaje returnabile își va majora capacitatea cu 45%. La rândul său, unitatea de producție Alagoinhas va realiza cu 60% mai multă bere HEINEKEN în urma investiției.
De asemenea, planurile vizează reducerea cantității de apă folosite în procesul de producție cu 30% în următorii trei ani.
La nivel de grup, Heineken a înregistrat vânzări nete de 6,4 miliarde de euro în primul trimestru al anului, o creștere consistentă de 6,9% comparativ cu aceeași perioadă din 2022. Chiar dacă volumele au scăzut, compania a încasat cu 12,3% mai mult per hectolitru, iar creșterea prețurilor a compensat declinul.
Profitul a scăzut de la 417 milioane de euro în 2022 la 403 milioane euro în acest an. Cu toate acestea, producătorul estimează un avans al profitabilității de 5 până la 9%, creștere bazată însă pe performanța din a doua jumătate a anului.
Grupul are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale și locale. La nivel mondial, compania este prezentă în peste 70 de țări.
În România, oferă un portofoliu divers de mărci de bere și cidru, majoritatea fiind produse în cele trei fabrici locale (Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc). Angajamentul producătorului față de piața locală se reflectă nu doar prin diversitatea de branduri, ci și prin acțiunile sale: peste 1.100 de angajați, peste 70% din ingrediente provin de la furnizori locali.
Heineken România a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 1,37 de miliarde de lei, bifând un plus de aproximativ 9% față de 2020 când veniturile s-au ridicat la 1,26 miliarde de lei. De partea cealaltă, compania a înregistrat o scădere de 14% la nivelul profitului net prin comparație cu 2020, până la 118 milioane de lei.