Afacerile HEINEKEN, revenire peste nivelul din 2019
Relaxarea completă a măsurilor de siguranță a dus la revenirea consumului de bere în afara caselor, lucru care a impulsionat vânzările HEINEKEN peste nivelul înregistrat înainte de pandemie. Astfel, după prima jumătate a acestui an, cifra de afaceri a producătorului de bere crescut cu 37%, ajungând la 16,4 miliarde de euro, cu 14 % mai mult decât în prima jumătate a anului 2019. Totodată, volumele vândute au urcat 0,8% față de 2019 și cu 7,6 % față de anul trecut.
„Creșterea s-a resimțit în special în trimestrul al doilea și rezultate foarte bune au venit din zona Asia-Pacific, cât și din sectorul on-trade din Europa pe măsură ce consumatorii au revenit în baruri, în ciuda presiunilor inflaționiste tot mai mari asupra veniturilor disponibile ale consumatorilor”, declară Dolf Van Den Brink, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație HEINEKEN.
În ceea ce privește profitul net, compania a raportat o creștere de 22,3% în prima jumătate a acestui an, până la valoare de 1,2 miliarde de euro.
Rezultatele bune au fost impulsionate și de cererea mai mare de care s-a bucurat berea premium. Raportat la volume, vânzările sortimentelor premium au crescut cu 10,2%, potrivit raportului financiar, generând aproape jumătate din creșterea organică înregistrată în acest caz de Heineken.
Citește și Berea, o piață în care creșterea este alimentată de nișe
Brandul Heineken și-a continuat performanța puternică și, la finalul primului semestru, vânzările erau cu 13,8% mai mari față de prima jumătate a lui 2021 și cu 32,9% peste nivelul înregistrat în primele șase luni ale lui 2019. Marca a înregistrat o creștere de două cifre în peste 50 de piețe, în special în Brazilia, China, Vietnam, Africa de Sud, Olanda, Spania, Italia, Laos și Emiratele Arabe Unite.
Heineken® Silver, prezent acum pe 22 de piețe, aproape și-a dublat volumul, impulsionat de creșterea puternică în Vietnam și China și de lansarea sa în Europa și Asia.
Strategia de business presupune și extinderea portofoliului în zona de „beyond beer” pentru a răspunde mai bine nevoilor mai multor consumatori. Portofoliul HEINEKEN de băuturi alcoolice aromatizate, inclusiv cidru și hard seltzers, a înregistrat o creștere single digit, până la 6,4 milioane de hectolitri raportat la 2021.
Pe piețele europene, Desperados și-a consolidat prezența în timp ce vânzările de cidru au revenit pe creștere în Marea Britanie și Irlanda și a înregistrat o creștere de două cifre în Africa de Sud, Vietnam, Spania și Portugalia.
La nivel de grup, așteptările pentru 2022 rămân neschimbate însă, având în vedere nivelul inflației și majorarea costurilor de producție, previziunile pentru 2023 au fost revizuite. HEINEKEN se așteaptă acum la o marjă operațională cuprinsă între 5 și 10 % pentru anul următor în condițiile în care după prima jumătate a acestui an marja a fost de 16%.