Vânzările de bere, contribuție de aproape 50% din creșterea în valoare a sectorului alimentar

„Evoluția vânzărilor săptămânale de anul acesta versus 2019 a depășit orice așteptări logice pentru situații de stocare generate de panică” este una dintre constatările RetailZoom în urma analizării vânzărilor în perioada pandemiei. Potrivit raportului, creșterile înregistrate la casele de marcat pentru fiecare săptămână monitorizată au depășit vânzările de Crăciun de anul trecut, ba chiar le-au dublat pentru o bună parte dintre categoriile analizate. Vânzările de bere, contribuție de aproape 50% din creșterea în valoare a sectorului alimentar

„Luna martie a atins praguri pe care nu știm dacă le vom mai surprinde într-un univers comparabil, având trei vârfuri de creștere, înainte și după declararea stării de urgență. Ulterior, vânzările au reluat un curs obișnuit al evoluției, cu scăderi accentuate imediat după Paște, urmare stocurilor acumulate în exces de consumatori”, susțin reprezentanții RetailZoom.

RZ grafic 1

În cazul produselor alimentare, creșterea vânzărilor a rămas în zona single digit, 6,5% mai exact, iar în cazul produselor de curățenie creșterea a rămas de doar 2%. De partea cealaltă, în cazul vânzărilor înregistrate în cazul produselor de igienă, datele RetailZoom arată o scădere de 12%.

RZ grafic 2

În privința dinamicii pe segmente, în perioada 20 aprilie – 10 mai comparat cu aceeași perioadă din 2019, cele mai mari evoluții apar în dreptul mâncărurilor semipreparate (+39%) și băuturilor alcoolice (+29%), în timp ce categoria produselor de înfrumusețare a înregistrat o scădere de 50%, fiind de altfel cel mai mare declin înregistrat. Tot în scădere au fost și vânzările pentru fructe și legume congelate (-8%) ori ulei și margarină (-2%).

Strict în privința alimentelor, perioada de după Paște s-a tradus prin vânzări crescute în cazul berii (+43%), laptelui pentru consum (+30%) și vinului (+24%).

„După sărbători se observă o menținere a ratelor de creștere la băuturi alcoolice și o creștere în importanță pentru categoriile de gustări. 50% din creșterea valorică a sectorului alimentar pentru această perioadă provine din vânzările de bere, ce par să recupereze în această perioadă vânzările timide înregistrate la începutul anului. La fel de multă valoare în lei ca berea au generat categoriile de brânză și vin”, se arată în raportul RetailZoom.

În privința promoțiilor, ponderea lor s-a redus cu câte un punct procentul în contextul pandemiei, în lunile martie și aprilie mai exact față de anul 2019, pentru toate categoriile de produse, în special pentru sectorul alimentar și cel al produselor de casă.

Mai mult, având în vedere scumpirile la cel puțin jumătate dintre categoriile de produse listate în magazine și monitorizate de RetailZoom, contribuția promoțiilor a pierdut din efectul general înregistrat înainte de luna martie. Acest lucru s-a resimțit în cazul lactatelor, cărnurilor, produselor la conservă, al celor de îngrijire personală. Abia pe finalul lunii aprilie s-a observat o revitalizare în aplicarea reducerilor temporare de preț ca și mecanism promoțional.

Potrivit raportului RetailZoom, printre categoriile cu ponderi mai mari de promoții în perioada 20 aprilie – 10 mai sunt detergenții pentru mobilă, balsamul pentru rufe și chiar berea. În privința creșterilor de preț, datele din raport arată un plus de 6,7% în cazul alimentelor, de 2,3% în cazul produselor de igienă personală și 4,5% în cazul celor pentru curățenie.

Chiar și după relaxarea condițiilor impuse de starea de urgență, sectorul alimentar rămâne motorul de creștere al vânzărilor în retail offline, cu peste 75% contribuție la plus valoarea vânzărilor din această perioadă, în creștere cu 5 puncte procentuale față de 2019 și chiar față de începutul acestui an.

Toate informațiile se referă la indexul de date scanate al RetailZoom din următoarele rețele de magazine: Carrefour Hypermarket, Carrefour Market, Cora, dm, Inmedio, Mega Image, Shop&Go, Metro, Penny Market, Profi, Xpress (totalizând peste 3.000 de magazine din comerțul modern din România).

Vânzările din perioada Paștelui, avans de peste 50% față de perioada pre-pandemică
Vânzările din perioada Paștelui, avans de peste 50% față de perioada pre-pandemică
Creșterea vânzărilor în perioada premergătoare sărbătorilor pascale a atins cote superioare vânzărilor medii înregistrate în...
Analiză: Retailul modern internațional continuă să crească. A atins o dinamică totală de +7,9% în prima jumătate a acestui an
Analiză: Retailul modern internațional continuă să crească. A atins o dinamică totală de +7,9% în prima jumătate a acestui an
În cel de-al doilea an marcat de pandemie, consumul continuă să crească fără să mai fie sub presiunea nevoii de stocare a alimentelor. Datele...
RetailZoom: Paștele a readus vânzările pe o creștere confortabilă
RetailZoom: Paștele a readus vânzările pe o creștere confortabilă
Sub influența scăderii cazurilor COVID-19, dar și a relaxării măsurilor de restricție, perioada sărbătorilor pascale de anul acesta s-a...
Retailul internațional, creștere de 6,3% în primele două luni ale anului
Retailul internațional, creștere de 6,3% în primele două luni ale anului
În primele două luni ale acestui an, retailul modern internațional a atins o creștere de 6,3% față de aceeași perioadă din 2020, perioadă...