Tranzacția AB InBev – SABMiller, aprobată condiționat de Comisia Europeană

Cea mai mare tranzacție raportată vreodată în industria mondială a berii, între Anheuser-Busch InBev și SABMiller, estimată la 105 miliarde de dolari, a primit acordul Comisiei Europene (CE). Condiția? SABMiller trebuie să vândă toate operațiunile din Europa, inclusiv România, pentru a păstra o concurență adecvată pe piața europeană a berii. Tranzacția AB InBev – SABMiller, aprobată condiționat de Comisia Europeană

„Comisia Europeană era îngrijorată că tranzacția, în forma inițială, ar fi putut duce la majorarea prețurilor pe piețele statelor membre UE în care SABMiller activa și asta pentru că se elimina un competitor important și creștea riscul unei coordonări tacite între jucătorii de talie internațională. Prin disponibilitatea AB InBev de a renunța la businessul SABMiller din Europa, aceste îngrijorări au fost adresate”, se arată în comunicatul de presă emis de CE.


CITEȘTE ȘI:


„Prin decizia aceasta ne asigurăm că nu este slăbită competiția în aceste piețe și că consumatorul european nu este afectat. Europenii cumpără anual bere în valoare de 125 miliarde de euro, iar orice mărire de preț, fie ea cât de mică, ar putea dăuna consumatorilor”, a mai precizat Margrethe Vestager comisarul UE responsabil pentru politici concurențiale.

AB InBev își dăduse deja acordul pentru vânzarea brandurilor Peroni, Grolsch și Meantime către grupul japonez Asahi Group Holdings Ltd, pentru suma de 2,55 miliarde de euro, și își arătase disponibilitatea de a vinde operațiunile SABMiller din Europa Centrală și de Est, regiune care generează afaceri estimate la 5 miliarde de euro.

Această din urmă mutare afectează direct și piața locală unde SABMiller este prezent prin intermediul Ursus Breweries. Compania cel mai mare jucător de pe piaţa românească în funcţie de cifra de afaceri, de 1,4 miliarde de lei (320 de milioane de euro) în anul 2014. Compania deține trei fabrici de bere la nivel local - la Brașov, Buzău și Timișoara și o linie de producție de capacitate mică în Cluj .

Înainte de anunțul fuziunii celor doi, piața europeană a berii era condusă de Heineken și Carlsbeg, urmați de AB InBev și SABMiller. Odată finalizată preluarea, AB InBev va deveni cel mai mare jucător la nivel mondial, cu vânzări aproape duble față de principalul rival, Heineken.

Tranzacția mai trebuie să primească aprobarea autorităților de concurență din Statele Unite ale Americii și China. Australia și Africa de Sud au dat deja undă verde. 

Sursa foto: computerworld.com

AB InBev vrea să vândă brandurile din Germania pentru un mld. euro
AB InBev vrea să vândă brandurile din Germania pentru un mld. euro
Anheuser-Busch InBev, liderul pieței de bere la nivel mondial, ia în considerare vânzarea unor branduri pe care le comercializează în Germania...
Vânzările producătorului Stella Artois, susținute de comenzile online în Q3
Vânzările producătorului Stella Artois, susținute de comenzile online în Q3
În ciuda crizei sanitare, Anheuser-Busch InBev a înregistrat vânzări în creștere în intervalul iulie – septembrie, spre deosebire de...
Volumele AB InBev bifează în T2 cea mai mare creștere din ultimii cinci ani
Volumele AB InBev bifează în T2 cea mai mare creștere din ultimii cinci ani
AB InBev, cel mai mare jucător din industria globală a berii, a raportat în cel de-al doilea trimestru cea mai bună performanță în ceea ce...
 AB InBev, amendă de 200 de mil. euro pentru practici anticoncurențiale
AB InBev, amendă de 200 de mil. euro pentru practici anticoncurențiale
Comisia Europeană a amendat Anheuser-Busch InBev, cel mai mare berar la nivel mondial, cu  200,4 milioane de euro, din cauză că a încălcat...