Tehnocolor Band, compania care plusează pe categoriile non-food prin branduri proprii

Tehnocolor Band, companie specializată pe zona de bunuri de larg consum nealimentare, are planuri mari cu segmentul de mărci dezvoltate intern. Catifel, sub care sunt realizate produse de tipul prosoape de bucătărie și hârtie igienică, și care a fost inaugurată în 2016, începe să prindă notorietate organică pe plan național. Clinox, sub care sunt realizate produse de tipul folii de bucătărie, saci menajeri, lavete, bureți și mopuri este deja cunoscută în marketurile de tip cash&carry din România, având clienți de renume în traditional trade. Tehnocolor Band, compania care plusează pe categoriile non-food prin branduri proprii

„În perioada următoare vrem să ne extindem prezența în marile lanțuri de modern trade. Planul cu mărcile proprii este unul grandios pe termen îndelungat, însă pe termen scurt ne dorim creșteri organice. Este cel mai sănătos și nu creează disrupții interne în cadrul companiei. Avem în plan să creștem masiv puterea brandurilor noastre, dar ne dorim ca acest lucru să se întâmple treptat. Vom începe să investim tot mai mult în brandul Clinox, care este în creștere accelerată de la an la an, și unde portofoliul permite adaugări, în linie cu planul mărcii”, spune Ilie Luță, Director General și Fondator Tehnocolor Band.progresiv2

Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 25,1 milioane de lei (aproximativ 5 milioane de euro) în 2022, în creștere cu 16% față de 2021. Potrivit lui Ilie Luță, cifra de afaceri se așteaptă să crească în continuare și în 2023.

O inovație continuă în zona de „mid-high quality, fair price”

Tehnocolor Band va adăuga o serie de produse noi în portofoliul actual, ca urmare a tendințelor de piață privind consumul, și unde există spațiu liber pentru inovație. „Am început să verificăm tot mai atent evoluția produselor din umbrela brandului Clinox. De exemplu, deși mare parte din retaileri comercializează în continuare cu preponderență folii de aluminiu la 10 și 20 de metri, o creștere accelerată vedem în produsul de 50 metri. Consumatorii români urmează trendurile celor din Vestul Europei și fac alegeri de produse în gramaje, dimensiuni, calități mai mari. De curând am început colaborarea cu o fabrică din Italia pe gramaje mari și urmează să inagurăm mai multe produse, iar majoritatea sunt mid-high quality”, adaugă Ilie Luță.

Tehnocolor Band urmează direcția „calitate bună, prețuri corecte, zilnic”. Compania este recunoscută că poate oferi produse de calitate la prețuri avantajoase. Principiul companiei este că, prin acumularea de avantaje de cost generate de factori precum flexibilitate, mișcare de rotație rapidă a produselor, contact direct cu o serie de fabrici externe, tehnici de achiziții orientate pe specificațiile produselor, pot oferi produse la standarde de calitate bună cu un preț mic.

progresiv4

„Întreg procesul nostru de achiziții se bazează pe un principiu ce provine din industria retailerilor de tip discounter, precum Aldi sau Lidl. Alegerea unui produs de calitate la un preț accesibil presupune eliminarea taxelor adiționale ce sunt adăugate de mărcile recunoscute internațional. Astfel, ne concentrăm atenția asupra specificațiilor peste medie ale produselor noastre. Noi verificăm constant procesul de producție, iar atunci când lucrăm cu fabrici externe, ne asigurăm în detaliu de ceea ce achiziționăm. Nu mai vorbim despre flexibilitatea pe care o avem noi ca business mic. Acest lucru adaugă o valoare semnificativă în relații de business cu lanțurile mari de magazine”, explică Robert Luță, Manager Achiziții pe mărci proprii în cadrul companiei.

O afacere fondată în 1993 la Craiova

Tehnocolor Band a fost fondată în 1993 în orașul Craiova și este deținută de familia Luță. Un business de familie ce a luat amploare și care reprezintă astăzi un nume cunoscut în industria bunurilor de larg consum nealimentare. Un succes pe plan regional, compania a investit timp, resurse și mult efort în cei 30 de ani de activitate. Cu o echipă numărând astăzi 40 de persoane, Tehnocolor acoperă întreg procesul logistic, de la preluare a comenzilor, până la pregatirea mărfurilor pe paleți și organizarea procesului de livrare.

„Dacă în urmă cu 7-10 ani o bună parte din clienții noștri erau locali sau regionali, astăzi vindem cu preponderență național, în orasele principale ale României. O parte dintre clienții noștri sunt distribuitori de articole de curățenie ce își deservesc regiunea, o parte la fel de mare o reprezintă rețelele de magazine locale și internaționale. Pe termen lung, ne dorim să dezvoltăm relații noi cu clienți ce caută seriozitate din partea unui furnizor. Sunt de parere că trăsătura umană a colaboratorilor tăi se răsfrânge asupra naturii business-ului pe care îl operezi. Dacă lucrezi cu o firmă ce îți înțelege cerințele, lucrurile evoluează pozitiv de ambele părți”, concluzionează Robert Luță.

*Articol susținut de Tehnocolor Band.

progresiv5
Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Conferința Progresiv, cel mai mare eveniment de business din piața locală de retail & FMCG, a încheiat cea de-a 23-a ediție. Sub sloganul...
Tendințe și strategii de succes în industria de retail și FMCG din România
Tendințe și strategii de succes în industria de retail și FMCG din România
Deși deloc lipsit de provocări, 2023 are toate premisele să fie un an de creștere pentru companiile de referință din retail și FMCG. Potrivit...
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland România inaugurează săptămâna aceasta un nou magazin în nordul Capitalei, în cartierul Pipera. Acesta este hipermarketul cu numărul...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...