Senneville investește 4 mil. euro într-o fabrică de deserturi refrigerate
Producătorul de prăjituri Senneville, business antreprenorial lansat în Timișoara, anunță deschiderea oficială a fabricii de deserturi refrigerate de la Călan, județul Hunedoara, o investiție de patru milioane de euro.
Fabrica Senneville ocupă un teren de aproximativ 6.000 metri pătrați, cu o unitate construită de aproape 2.000 metri pătrați. Aceasta include o hală de producție modernă, camere frigorifice de ultimă generație, spații de depozitare și logistică la standarde europene.
Investiția a fost realizată din fonduri proprii ale companiei Senneville, finanțare bancară și din fonduri europene accesate pentru linia de echipamente tehnologice, prin Programul Tranziție Justă, alături de Agenţia pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest).
Capacitatea de producție de la Călan este triplă față de unitatea anterioară din Timișoara, iar numărul de angajați din noua fabrică se ridică în prezent la 50. Compania Senneville are în total 70 angajați. Principalele roluri ale echipei Senneville din fabrica de deserturi refrigerate sunt operatorii de pe liniile automatizate de coacere și glazurare, specialiștii în mixare și tehnologii alimentari și personal de control calitate.
“Când România construiește, retailul câștigă. Noua fabrică de la Călan este esențială pentru atingerea capacității maxime a gamei refrigerate și consolidează prezența Senneville în retailul modern din România. În plus, avem nevoie de investiții noi în unități de producție în domeniul alimentar pentru reducerea dependenței de importuri. Echilibrarea deficitului comercial import-export reprezintă una dintre cele mai mari nevoie structurale ale economiei românești”, a declarat David Alb, CEO Senneville.
Deficitul balanței comerciale în anul 2024 a urcat la 33,393 miliarde de euro anul trecut, mai mare cu 4,4 miliarde de euro (+15,3%) comparativ cu cel înregistrat în 2023, relevă datele Institutului Național de Statistică (INS).
Potrivit Senneville, noile investiții în producție din domeniul alimentar au loc într-un context comercial complicat, în care retailerii ar putea să accelereze inițiativele proprii de dezvoltare care au la bază misiunea de a susține producătorii români.
Pe partea de IKA, producătorul de deserturi Senneville lucrează în prezent cu cinci parteneri, Kaufland, Profi, Mega Image, Auchan și Carrefour, și intenționează să se dezvolte, de asemenea, cu brandurile Arca, Senneville, Dulce de Dor și Arca Natural în noi rețele de magazine la nivel național în 2025.
Noua unitate Senneville din județul Hunedoara produce o gamă extinsă, cu accent pe prăjituri tradiționale românești: savarină, amandină, ecler, platouri mixte de prăjituri, o inovație ambalată în atmosferă controlată (ATM) – ideală pentru retail modern, ambalaje individuale (monoporții) – o premieră pentru brand, produse proteice și deserturi funcționale și lansarea noii game „Dulce de Dor” – reinterpretări ale gustului românesc, cu o estetică contemporană și preț de masă.
Producătorul de deserturi Senneville a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de 5,1 milioane de euro, în creștere cu 38% față de nivelul din 2023. Creșterea business-ului de anul trecut a fost generată în principal de extinderea companiei Senneville în rețelele de magazine la nivel național.



