Senneville, disponibilitate extinsă în retail

Producătorul de prăjituri Senneville anunță o capacitate de producție la cele mai înalte standarde și deschide o fabrică nouă de refrigerate, în localitatea Călan din județul Hunedoara. Până la finalul anului, compania are în plan încă o unitate de producţie, în urma unor investiţii totale de aproape 20 milioane de euro, după cum susține David Alb, CEO Senneville.

De ce ați ales să vă concentrați pe producție și vânzare prin parteneri, în retail, distribuție, horeca și export?
Ne-am dat seama că pentru a deveni numărul 1 într-un model de business, trebuie să găsim o categorie în care să excelăm din toate punctele de vedere. Astfel, am vândut lanțul de locații ca să ne concentrăm pe calibrarea producției, îmbunătățirea rețetelor, analiza clienților din portofoliu și pe o execuție cât mai bună a bugetului de venituri și cheltuieli. Producția de prăjituri am început-o în 2014. Atunci am “pivotat” prima dată, ca antreprenor: ne-am concentrat exclusiv pe deserturi. Pe scurt, am decis la nivel strategic să ne specializăm într-un domeniu, să devenim cei mai buni într-o nișă cheie din domeniul alimentar.

Care sunt principalele beneficii pentru un producător alimentar atunci când se extinde în retail?
Un volum mai mare de vânzări, expunerea brandului către un număr mai mare de clienți și capacitatea de a testa și inova mai ușor reprezintă principalele trei beneficii pentru un producător alimentar atunci când se extinde în retail. Printr-un parteneriat cu jucătorii din retail, te adresezi unei piețe care are o constanță mare în volum. Astfel, îți mărești volumul de vânzări și te poți dezvolta mai ușor ca producător alimentar. În ceea ce privește expunerea brandului, în retail ai oportunitatea să expui brandul unui număr mai mare de consumatori finali. În plus, prin rețelele de retail, te adresezi unei piețe mari și așa poți să lansezi anumite produse de tip MVP (Minimum Viable Product, ca în tehnologie) și astfel inovezi mai ușor și în domeniul alimentar.

Dar pentru partenerii din retail? Care sunt avantajele lor atunci când colaborează cu producătorii locali?
Ca producător de deserturi, la Senneville lucrăm la nivel industrial și avem o consecvență în execuție care este apreciată de retaileri la nivel național. Astfel, ambele părți implicate pot negocia volume și soluții comerciale flexibile. Am fost deschizători de drumuri în domeniul de convenience - deserturi și observăm cum clientul final de la raft s-a emancipat în ultimii ani. În acest context, ai un mare avantaj, ca retailer, să lucrezi cu producători industriali care au o capacitate mare de producție de deserturi. La nivel strategic, le recomand fondatorilor să se uite în retail și să identifice produsele care se vând cu succes și, mai departe, să se îndrepte spre aceeași categorie de bunuri, dar să creeze o inovație, să vină cu ceva nou în raport cu oferta disponibilă în piață.

Cu ce se diferențiază producătorii locali într-un parteneriat cu retailerii, din punct de vedere al producției?
În primul rând, avem o capacitate de producție excepțională, la cele mai înalte standarde. Am deschis o fabrică nouă de refrigerate, în localitatea Călan din județul Hunedoara, iar până la finalul anului avem în plan încă o unitate de producţie, în urma unor investiţii totale de aproape 20 milioane de euro. Vom avea în localitatea Călan aproximativ 10.000 de metri pătrați de spațiu de producție și depozitare, multiple secții, laborator de testare și R&D. Practic, în anul 2025 implementăm viziunea Senneville să devenim un producător de deserturi exemplar pe piața locală și internațională. Atunci când un retailer se îndreaptă spre Senneville și alege să lucreze cu noi, își rezolvă toate bătăile de cap pe zona de deserturi întrucât există mai multe tipuri de nevoi în piață. În primul rând, consumatorul român clasic este dornic să consume produse tradiționale, produse de tipul savarină, amandină, ecler cu frișcă, pe care le găsește în lanțurile de magazine partenere sub brandul nostru Arca. Mai este o tipologie de client care dorește să încerce ceva nou, cum ar fi savarina cu fistic sau un mousse cu zmeură, și atunci alege Senneville. Consumatorii atenți la ce consumă aleg Arca Natural, produse sugar free, vegane și chiar produse proteice. În prezent, pregătim încă două branduri pe care le vom lansa pe parcursul primului semestru din 2025. În plus, livrăm produsele Senneville cu flote profesioniste direct din fabricile noastre, la temperaturi controlate, către depozitele companiilor din retail.

Care este strategia Senneville în relația cu distribuitorii? Ce obiective aveți?
Suntem în negocieri avansate cu distribuitori care vând pe zona de local key account și în retailul tradițional: vrem să introducem gamele noastre de deserturi în cât mai multe locații din România, inclusiv în rețelele retailerilor autohtoni. Suntem în discuții și cu distribuitori mari pentru domeniul Horeca, mai ales pe segmentul deserturilor congelate. Avem o capacitate de producție foarte mare și distribuitorii regăsesc în compania Senneville un partener de producție cu viziune națională și internațională.

*Articol susținut de Senneville

Retailul a adus un plus de 38% pentru afacerile Senneville în 2024. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Retailul a adus un plus de 38% pentru afacerile Senneville în 2024
Producătorul de prăjituri Senneville, business antreprenorial lansat în Timișoara, a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de 5,1 milioane de...
David Alb CEO Senneville 002 exporturi prajituri producator local investitii in exporturi. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Senneville mizează pe exporturi în Europa cu investiții de 14 mil. euro
Producătorul de prăjituri și produse de patiserie Senneville, business antreprenorial lansat în Timișoara, mizează pe o dezvoltare prin...
Producătorul de prăjituri și produse de patiserie Senneville a încheiat anul trecut cu afaceri de 3,7 mil. euro
Producătorul de prăjituri și produse de patiserie Senneville, afaceri de 3,7 mil. euro în 2023
Producătorul de prăjituri și produse de patiserie din Timișoara Senneville a înregistrat o cifră de afaceri de 18,3 milioane de lei (3,7...
Producătorul timișorean Senneville: Lanțurile de retail generează 50% din businessul nostru
Producătorul timișorean Senneville: Lanțurile de retail generează 50% din businessul nostru
În contextul expansiunii rețelelor de magazine la nivel national, 50% din businessul companiei timișorene Senneville este generat de lanţurile de...