Scădere de 2% pentru Heineken la semestru în Europa Centrală și de Est

Volumul vânzărilor de bere ale Heineken a înregistrat o scădere organică de 2% în primul semestru în Europa Centrală și de Est, la 22,7 milioane de hectolitri. Grupul a înregistrat o creștere a volumelor de bere vândute în România, Serbia și Polonia. Pe de altă parte, piețe precum Germania, Rusia, Belarus și Grecia au înregistrat scăderi. Scădere de 2% pentru Heineken la semestru în Europa Centrală și de Est

În raportul financiar se mai menționează că producătorul și-a îmbunătățit profitabilitatea în România, Polonia și Rusia, însă a raportat performanțe mai slabe în Grecia, Slovacia și Croația.

La nivel de grup, olandezii au raportat o creștere organică de 1%, la 98,2 milioane de hectolitri.

”Așa cum era de așteptat, creșterea volumelor de bere a fost mai moderată, în al doilea trimestru, cu un avans de 0,1%, în condițiile în care, cu un an înainte, grupul a beneficiat de o vreme favorabilă, în special în Europa de Vest, și de Cupa Mondială de fotbal. Volumul vânzărilor din al doilea trimestru a fost influențat, de asemenea, de impactul negativ al datei Paștelui, care a venit mai repede decât în 2014”, se arată în raportul semestrial al companiei.

Heineken a realizat o creștere a cotei de piață în mai multe din piețele sale cheie, printre care se numără Vietnam, Țările de Jos (Belgia, Louxemburg, OIanda), Polonia, SUA, și Brazilia.

Heineken este al doilea mare jucător din România în funcție de cifra de afaceri înregistrată în 2014, unde deține patru fabrici: la Miercurea Ciuc, Târgu Mureș, Craiova și Constanța.

bere
Berarii și triunghiul inflație, fiscalitate, vânzări în scădere
După ce 2023 a reprezentat al doilea an consecutiv în care volumele pieței berii s-au contractat, începutul lui 2024 oscilează între un...
HEINEKEN vinde operațiunile din Rusia pentru 1 euro
HEINEKEN vinde operațiunile din Rusia pentru 1 euro
HEINEKEN anunță ieșirea de pe piața din Rusia după ce a finalizat vânzarea operațiunilor sale către Arnest Group. Tranzacția a primit toate...
Heineken investește peste 270 mil. euro în Brazilia, cu focus pe produsele premium
Heineken investește peste 270 mil. euro în Brazilia, cu focus pe produsele premium
Heineken, al doilea mare producător de bere la nivel mondial, a anunțat că va investi 273 de milioane de euro în Brazilia ca parte a strategiei...
HEINEKEN închide fabrica din Constanța
HEINEKEN închide fabrica din Constanța
Producătorul de bere HEINEKEN România și-a anunțat intenția de a înceta activitatea de producție a fabricii din Constanța și de a...
Afacerile HEINEKEN, revenire peste nivelul din 2019
Afacerile HEINEKEN, revenire peste nivelul din 2019
Relaxarea completă a măsurilor de siguranță a dus la revenirea consumului de bere în afara caselor, lucru care a impulsionat vânzările...
HEINEKEN, creștere a profitului de peste 300% în primul semestru
HEINEKEN, creștere a profitului de peste 300% în primul semestru
HEINEKEN, unul dintre cei mai importanți producători de bere la nivel mondial, a raportat câștiguri peste estimări pentru primul semestru al...