HEINEKEN vinde operațiunile din Rusia pentru 1 euro

HEINEKEN anunță ieșirea de pe piața din Rusia după ce a finalizat vânzarea operațiunilor sale către Arnest Group. Tranzacția a primit toate aprobările necesare și încheie astfel procesul pe care producătorul de bere l-a inițiat în martie 2022. Lichidarea operațiunilor din Rusia se va traduce pentru compania într-o pierdere totală estimată la 300 de milioane de euro. HEINEKEN vinde operațiunile din Rusia pentru 1 euro

Arnest Group este cel mai mare producător rus de cosmetice, produse de uz casnic și ambalaje metalice pentru sectorul bunurilor de larg consum. Activele preluate de la producătorul de bere pentru 1 euro includ șapte fabrici aflate pe teritoriul Rusiei. Grupul Arnest și-a asumat responsabilitatea pentru cei 1.800 de angajați HEINEKEN din Rusia, oferind garanții de angajare pentru următorii trei ani.

Dar, pe lângă active, Arnest Group își asumă responsabilitatea de a rambursa în rate datoria istorică pe care HEINEKEN o are în Rusia, adică aproximativ 100 de milioane de euro.

„Evoluțiile recente demonstrează provocările semnificative cu care se confruntă marii producători în ceea ce privește lichidarea activității pe piața din Rusia. Deși a durat mult mai mult decât am sperat, această tranzacție asigură mijloacele de trai ale angajaților noștri și ne permite să ieșim din această țară într-un mod responsabil”, declară Dolf van den Brink, CEO și președinte al Consiliului de Administrație al HEINEKEN.

Pe lângă marca Heineken, care a fost retrasă din Rusia în 2022, se va renunța treptat și la producția de Amstel, termenul estimat fiind de șase luni.


Citește și Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat


„Niciun alt brand internațional nu va fi licențiat în Rusia, cu excepția unei licențe de trei ani pentru unele branduri regionale mai mici, care sunt necesare pentru a asigura continuitatea afacerii și pentru a asigura aprobarea tranzacțiilor. HEINEKEN nu va primi niciun fel de venituri, redevențe sau taxe din Rusia”, explică reprezentanții companiei.

HEINEKEN este compania producătoare de bere cu cea mai extinsă prezență din lume. Recunoscut pentru brandul Heineken®, Grupul are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale și locale. La nivel mondial, compania este prezentă în peste 70 de țări.

În România, oferă un portofoliu divers de mărci de bere și cidru, majoritatea fiind produse în cele trei fabrici locale (Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc). Angajamentul producătorului față de piața locală se reflectă nu doar prin diversitatea de branduri, ci și prin acțiunile sale: peste 1.100 de angajați, peste 70% din ingrediente provin de la furnizori locali.

HEINEKEN și-a majorat veniturile nete în Europa cu 13,5% în T1
HEINEKEN și-a majorat veniturile nete în Europa cu 13,5% în T1
Veniturile nete ale producătorului de bere HEINEKEN au crescut cu 13,5% în primul trimestru al acestui an pentru zona Europei, în timp ce...
HEINEKEN închide fabrica din Constanța
HEINEKEN închide fabrica din Constanța
Producătorul de bere HEINEKEN România și-a anunțat intenția de a înceta activitatea de producție a fabricii din Constanța și de a...
 Heineken își extinde portofoliul pe piața locală
Heineken își extinde portofoliul pe piața locală
Heineken își extinde portofoliul și lansează pe piața locală berea Heineken Silver. Noul sortiment a fost lansat inițial în metaverse, în...
Exitul din Rusia va costa Heineken 400 de milioane de euro
Exitul din Rusia va costa Heineken 400 de milioane de euro
Gigantul olandez Heineken a precizat că un exit de pe piața rusească va costa compania 400 de milioane de euro, după ce, anterior, anunțase că...