România, a doua cea mai profitabilă piață pentru Sarantis în S1
Grupul elen Sarantis, producătorul cosmeticelor Elmiplant și Bioten, a raportat pentru piața locală un profit EBIT (înainte de dobânzi și taxe n.r.) 1,63 de milioane de euro în primul semestru, marcând un avans de 1,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Subsidiara din România a fost a doua cea mai profitabilă piață pentru grup, după Grecia, care a raportat un profit de 10,22 milioane de euro, în creștere cu 15,31% față de primele șase luni din 2016, potrivit raportului financiar publicat de companie.
În ceea ce privește vânzările, producătorul a înregistrat pe piața locală o cifră de afaceri de 9,15 milioane euro în primele șase luni ale anului, în creștere cu 13,7% față de același interval din 2016.
La nivel de grup, producătorul și distribuitorul elen de cosmetice și produse pentru îngrijirea case a raportat în primul semestru vânzări de 168,1 milioane de euro, cu 5,3% mai mari față de perioada similară a anului trecut. Cea mai mare pondere din totalul venituri se înregistrează în Grecia, care deține o pondere 38.95%, în timp ce veniturile din restul țărilor (Polonia, România, Bulgaria, Serbia, Cehia, Ungaria, Bosnia, Portugalia și Macedonia) reprezintă 61,05% din cifra de afaceri.
Sarantis este prezent pe piața locală din anul 1996 și deține în portofoliu branduri precum STR8, B.U., C-Thru, Fino și Elmiplant. Acesta din urmă este un brand românesc de cosmetice creat în 1992 de Elena și Ion Cremenescu, fiind preluat în 2007 de producătorul elen pentru 6,5 milioane de euro.





