Producătorul Lăptăria cu Caimac își adâncește pierderile la finalul primelor nouă luni
Pentru Agroserv Măriuța, producătorul Lăptăria cu Căimac, cel de-al treilea trimestru al acestui an a continuat să reflecte provocările din primul semestru. Astfel, la finalul primelor nouă luni ale lui 2024, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 66,63 de milioane de lei, în creștere cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut. Dacă ne raportăm însă la profit, producătorul de lactate și-a adâncit pierderile până la 3,76 de milioane de lei, în contextul în care în aceeași perioadă a anului trecut pierderile erau de 1,50 milioane de lei.
„Seceta pedologică extremă a generat un grad de calamitate de 100% pentru cultura de porumb, care acoperea o suprafață de 900 de hectare. Această situație a determinat o scădere de 50% a veniturilor aferente costului producției în curs de execuție, având un impact negativ direct asupra veniturilor din exploatare. Activitatea vegetală a crescut cu 6% comparativ cu primele nouă luni ale anului trecut, pe fondul producției foarte scăzute raportate la 30 septembrie 2023. Veniturile din zootehnie au scăzut cu 3%, în principal ca urmare a reducerii prețului de vânzare a laptelui în această perioadă, ținând cont de faptul că producția totală de lapte din primele nouă luni ale acestui an a fost la un nivel similar cu cel din perioada comparabilă a anului 2023. Un aspect pozitiv este creșterea ponderii producției de lapte utilizate de fabrică, care a urcat de la 54% în primele nouă luni din 2023 la 64% în perioada similară a acestui an”, explică Cornel Dănilă, Director General Agroserv Măriuța.
În ceea ce privește activitatea fabricii, veniturile din vânzarea de produse lactate, semifabricate, precum și de mărfuri au atins valoarea de 46,4 milioane de lei (după acordarea reducerilor), cu 18% peste rezultatele aferente primelor nouă luni din 2023, acestea având cea mai mare contribuție la cifra de afaceri generată în primele nouă luni ale anului. În primele nouă luni din 2024, compania a înregistrat venituri de 2 milioane de lei din vânzarea mărfurilor, reprezentând vânzările prin magazine proprii.
Pentru ultimele luni ale acestui an, dar și pentru perioada următoare, producătorul susține că gradul de calamitate și măsurile guvernamentale actuale fac ca pierderile înregistrate în activitatea vegetală să rămână imposibil de recuperat. În plus, întrucât fabrica se află abia în al șaselea an de producție, cheltuielile cu amortizarea și ajustările de valoare continuă să fie semnificative.
„Pe de altă parte, suntem încurajați de trendul ascendent înregistrat la nivelul fabricii, vânzările de produse și cantitatea de lapte utilizată continuând evoluția pozitivă. Rămânem fideli modelului nostru de business integrat, care asigură trasabilitatea integrală a materiei prime utilizate de-a lungul lanțului de producție. Prin această abordare, ne asigurăm că le oferim clienților produse lactate sănătoase, proaspete și de calitate, care să răspundă nevoilor variate ale consumatorilor noștri. În acest sens, lansarea gamei „Gingaș” reprezintă un pas important, aceasta cuprinzând produse lactate fără lactoză, inclusiv cu un conținut redus de grăsime. În plus, gama noastră de produse este într-o evoluție continuă, pentru aceasta ținând cont atât preferințele clienților, cât și rentabilitatea fiecărei categorii de produs”, a mai punctat Cornel Dănilă.