Producătorul Lăptăria cu caimac și-a adâncit pierderile în 2023, până la 2,3 mil. lei

Agroserv Măriuţa, producătorul brandului Lăptăria cu caimac, a raportat anul trecut o cifră de afaceri de aproape 80 de milioane de lei, în creștere cu 10% față de 2022, în timp ce pierderile nete au urcat la 2,3 milioane de lei pe fondul provocărilor din sectorul agricol și cel alimentar. Producătorul Lăptăria cu caimac și-a adâncit pierderile în 2023, până la 2,3 mil. lei

”Spuneam anul trecut că 2022 a fost probabil cel mai dificil an, dar asta doar pentru că nu știam cum va arăta 2023. Provocările au fost altele și efectele sunt vizibile atât în divizia vegetală, cât și în divizia lactate. Seceta a avut un impact major asupra agriculturii pentru al doilea an  la rând, dar impactul major a fost la cultura de porumb pentru boabe, rezultând într-un procent de calamitate de aproximativ 90%. Suntem totuși bucuroși că am reușit să constituim stocurile necesare de siloz pentru furajul vacilor. Pe această divizie, am încheiat anul cu o cifră de afaceri sub bugetul inițial, la 46% din valoarea prognozată. În ceea ce privește ferma zootehnică, aici a crescut producția totală de lapte, numărul de animale este stabil, iar procedurile și practicile pe care le implementăm ne aduc rezultate bune în numărul de litri de lapte produs și calitatea acestuia. Am încheiat anul cu o cifră de afaceri cu 15% peste bugetul inițial”, a spus Cornel Dănilă, CEO-ul companiei.

Citiți și: Lăptăria cu Caimac, dezvoltare generată de inovații și capacitatea de a atrage noi consumatori

Anul trecut veniturile din comercializarea produselor lactate, semifabricate și mărfuri au ajuns la 55 de milioane de lei, în creștere cu 29% față de anul 2022, această divizie având și cea mai mare pondere în cifra de afaceri. Compania a procesat peste opt milioane de litri de lapte în fabrică, în creștere cu 1% față de anul precedent.

”La final de 2023, fabrica de procesare reprezintă 69% din totalul cifrei  de afaceri a companiei. Totuși, 2023 a fost un an dificil cu modificări legislative privind relația cu retailul (legea 81/2022), cu măsuri guvernamentale de plafonare a prețului la raft în scopul stimulării consumului (de exemplu, acordul voluntar pentru reducerea prețului laptelui sau plafonarea adaosului pentru produse precum telemea, iaurt simplu, unt, etc.), cu inflație – în special în prima parte a anului. Cu toate acestea, am reușit să avem o creștere de 14% a cifrei de afaceri față de bugetul inițial și cu 29% față de cea din 2022”, a mai spus Cornel Dănilă.

Pe de altă parte, veniturile din activitatea vegetală s-au ridicat la 7,4 milioane de lei, în scădere cu 48%, în condițiile unei producții mai mic pe hectar din cauza secetei.

Pentru acest an, compania estimează o cifră de afaceri de 89,5 milioane de lei și un profit net de 703.000 lei, conform bugetului de venituri şi cheltuieli propus de Agroserv Măriuţa.

”Privind către anul 2024, vedem perspective bune pentru culturile de grâu și rapiță în ceea ce privește cantitățile produse, ținând cont de înființarea corectă și la timp a culturilor, precipitațiile în medie până la data raportului, dar suntem pesimiști referitor la prețul acestora. Pentru cultura de porumb este prea devreme să putem face estimări. Pe ferma zootehnică începem anul cu producții de lapte de peste 44 tone/zi și cu o perspectivă a prețului laptelui crud mai stabilă decât în aceeași perioadă a anului trecut. În ceea ce privește fabrica de procesare, obiectivele principale sunt creșterea cifrei de afaceri cu 15% prin accesarea unei rețele noi de retail, managementul costurilor, dezvoltare de produse și un management eficient al portofoliului. În final, suntem încrezători că atingerea acestor ținte ne va aduce în zona de profitabilitate”, a punctat Cornel Dănilă.

 

Cornel Dănilă revine în prim-plan în industria de lactate
Cornel Dănilă revine în prim-plan în industria de lactate
Cornel Dănilă, unul dintre managerii cu notorietate în industria locală de lactate și fost Director General Covalact, a fost numit Director...
Lăptăria cu Caimac oprește producția pentru trei din produsele sale
Lăptăria cu Caimac oprește producția pentru trei din produsele sale
Iaurtul răcoros, iaurtul de băut și laptele condensat ies din oferta Lăptăria cu Caimac de la începutul acestui an din cauza creșterii...
Producătorul Lăptăria cu Caimac estimează pierderi de 1,6 mil. lei pentru acest an
Producătorul Lăptăria cu Caimac estimează pierderi de 1,6 mil. lei pentru acest an
Agroserv Măriuța, producătorul brandului Lăptăria cu Caimac, estimează că va încheia anul acesta cu o pierdere de 1,6 milioane de lei pe...
Lăptăria cu Caimac a început producția de unt
Lăptăria cu Caimac a început producția de unt
De la jumătatea lunii aprilie, Agroserv Măriuța, compania care deține brandul Lăptăria cu Caimac, a pus în funcțiune linia de producție a...