Cornel Dănilă revine în prim-plan în industria de lactate
Cornel Dănilă, unul dintre managerii cu notorietate în industria locală de lactate și fost Director General Covalact, a fost numit Director General al Agroserv Măriuța, producătorul Lăptăria cu Caimac.
Acesta o înlocuiește în funcție pe Mădălina Cocan, care și-a dat demisia, dar rămâne membru în Consiliul de Administrație. Numirea sa vine într-un context nefavorabil pentru companie. Astfel, Agroserv Măriuța a încheiat anul 2022 cu o pierdere netă de 1,9 milioane de lei, în condițiile în care în 2021 compania înregistrase un profit net de 1,73 de milioane de lei, în timp ce la nivelul cifrei de afaceri, compania a raportat venituri de 72,9 milioane de lei, în creștere cu 7% față de anul precedent.
Cornel Dănilă este și membru în Consiliul de Administrație al Agroserv Măriuța. În prezent Cornel Dănilă este asociat activ în compania Unique management Solutions, Trade Management Solutions și SC H&D Comercial SRL. Anterior, în perioada 2011-2018, el a ocupat funcția de Director General în cadrul Covalact.
Readucerea la profitabilitate, prioritatea companiei pentru 2023
Agroserv Măriuța, producătorul Lăptăria cu Caimac, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 72,9 milioane de lei, în creștere cu 7% față de anul precedent. De cealaltă parte, compania a raportat o pierdere netă de 1,9 milioane de lei.
”Am încheiat anul 2022 departe de obiectivele pe care ni le-am stabilit la începutul anului. Veniturile din exploatare au ajuns la 112 milioane de lei, însă cheltuielile au crescut mai repede decât veniturile, în creștere cu 11%, atingând 108,6 milioane de lei, rezultând astfel un rezultat operațional de 3,4 milioane de lei, în scădere cu 49% față de anul 2021. Obiectivul nostru în 2023 este să generăm o cifră de afaceri de 79,6 milioane de lei și un rezultat net de 2,1 milioane de lei”, este precizat în raportul financiar.
Cifra de afaceri aferentă fabricii a crescut cu 14% în 2022, veniturile aferente acestei linii de business ridicându-se la 42,8 milioane de lei. Pentru anul acesta, compania vrea să crească numărul de produse disponibile la raft în fiecare magazin și să se listeze într-o rețea IKA nouă.
La final de 2022, brandul Lăptăria cu Caimac era prezent în 2.090 magazine ale marilor rețele și 450 de magazine din categoria magazinelor independente, crescând astfel distribuția numerică cu 2%. Cea mai importantă creștere rezultă din creșterea numărului de magazine IKA în care Compania este prezentă. Cea mai mare extindere a anului 2022 o reprezintă extinderea în rețeaua Mega Image, având în vedere numărul de magazine.