Procter&Gamble revine pe creștere sub noul CEO
Procter&Gamble a raportat o creștere a vânzărilor organice în al doilea trimestru al anului fiscal, reprezentând un start bun pentru începutul de mandat al noului CEO al grupului american, David Taylor.
Vânzările trimestriale au scăzut cu 8,5%, la 16,9 milioane de dolari, în principal din cauza întăririi dolarului american, însă vânzările organice au crescut cu 2%, față de scăderea de 1% raportată în primul trimestru.
Grupul a raportat, de asemenea, dividende mai mari decât se estimase inițial, în urma măsurilor de reducere a costurilor luate de P&G. În schimb, decizia grupului de a urca prețurile pentru a compensa întărirea dolarului a dus la scăderea volumelor vândute pe toate categoriile pe care grupul este prezent.
Directorul financiar al P&G, Jon Moeller, a precizat că ținta grupului este reducerea costurilor care nu au legătură cu producția cu 25-30% până la finalul lui 2016, cu un an mai repede decât fusese planificat inițial. El a adăugat că P&G va continua să investească în ciuda impactului dolarului asupra rezultatelor sale internaționale, urmând să se concentreze pe brandurile mai profitabile de pe piețele externe.
CITEȘTE ȘI:
- P&G a vândut brandul Wash&Go grupului italian Conter
- Dalli demarează producția în fosta fabrică P&G de la Timișoara
Procter&Gamble a renunțat, în ultimii ani, la o parte din mărcile sale din portofoliu, ca parte a strategiei de concentrare pe brandurile care aduc mai mult profit. Printre mărcile vândute de P&G se numără Duracell, Pringles, Wella, Ace, Wash&Go sau Max Factor.
De asemenea, au apărut voci în presă care sugerează nevoia unei divizări a companiei, care chiar după vânzarea mai multor branduri și active, este în continuare prea mare pentru a genera profitabilitate.



