PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție

PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an 800.000 de euro în extinderea capacității de producție și ambalare a fabricii din Rădaia, județul Cluj. PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

PlantExtrakt a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de circa 13 milioane de euro, cu aproximativ 7% mai mult comparativ cu anul 2023 și de trei ori mai mare față de cifra de afaceri a anului 2014. În ultimii doi ani, compania a investit 1,5 milioane de euro în fabrica din localitatea Rădaia, județul Cluj, urmând ca în 2025 să aloce încă 0,8 milioane de euro în extinderea capacității de producție și ambalare, dar și în investiții verzi, precum un parc de panouri solare, echipamente agricole moderne și o flotă de autoturisme noi, mai puțin poluante. Dezvoltarea acestei infrastructuri a adus și o creștere cu peste 40% a resurselor umane față de acum zece ani, în prezent existând 150 de angajați, dintre care 45 implicați în procesul de producție.

„În prezent, facilitatea din Rădaia include secțiile de fabricație a extractelor vegetale și a medicamentelor homeopate, precum și secția de ambalare, depozitele și un laborator modern de cercetare. Avem peste 18 hectare de teren agricol care, de peste 20 de ani, este certificat ecologic și este utilizat pentru cultivarea de plante medicinale. De asemenea, este certificată ecologic și recoltarea din flora spontană”, explică Neli-Kinga Olah, coordonatorul echipei de cercetare și calitate PlantExtrakt.

Portofoliul companiei include în jur de 170 de produse naturale fitoterapice și gemoterapice și peste 3.000 de medicamente homeopate, din 2019 până în prezent înregistrându-se 25 de lansări de produse noi.

Piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum a generat anul trecut vânzări de peste 2,1 miliarde de euro și un volum de aproximativ 340 de milioane de unități, marcând o revenire după declinul înregistrat în 2023 la nivelul numărului de unități vândute, pe fondul inflației crescute și a scăderii puterii de cumpărare.

„În România, piața de produse naturale înregistrează o creștere mai accelerată chiar decât a pieței generale CHC, ceea ce se aliniază trendurilor din alte țări europene, precum Germania, Franța sau Italia, unde fitoterapia este soluția de primă intenție pentru menținerea sănătății și a stării de bine, dar și în gestionarea propriu-zisă a unor probleme uzuale de sănătate, precum răcelile sau indigestiile”, detaliază Liviu Ungureanu, Managing Director PlantExtrakt.

Potrivit datelor disponibile, cele mai căutate produse, atât pe plan local, cât și internațional, rămân cele destinate răcelii și gripei. În România, această categorie a reprezentat aproximativ 19% din valoarea pieței produselor de îngrijire a sănătății de larg consum în 2024.

„Pe plan local, observăm anumite caracteristici interesante ale pieței CHC, cu un procent foarte mare îndreptat spre produsele care vizează sănătatea tractului digestiv. Această categorie depășește deja cu puțin categoria produselor pentru combaterea durerii, fiecare dintre cele două însumând în jur de 15% din piață. Produsele pentru sănătatea digestiei înregistrează un trend pozitiv constant, lună de lună, cu vârfuri în perioadele asociate cu marile sărbători”, completează Liviu Ungureanu.

Categoria vitaminelor și mineralelor, un segment bine dezvoltat la nivel global, înregistrează în România o creștere mai puțin accelerată din punct de vedere valoric, cu un avans de doar un punct procentual în cota de piață față de anul 2023.

PlantExtrakt este o companie fondată în 1991, specializată în producerea de medicamente și suplimente alimentare pe bază de extracte naturale din plante. În 2019, compania este preluată de către compania germană MB Holding, iar în prezent este parte din divizia Europlant Grup. Produsele sunt exportate în prezent în 25 de țări, pe cinci continente.

analiza evolutie piata ciocolata in Romania provocari si oportunitati
2024, un exercițiu de echilibristică pentru jucătorii din piața de ciocolată
Pe lângă creșterea cotei de TVA care a afectat piața de ciocolată, 2024 a adus și majorări record ale costurilor la materia primă, rezultatul...
Mihai Ciurtin, Managing Director Intersnack România, Bulgaria și Moldova, mai multe pe www.revistaprogresiv.ro
Mihai Ciurtin, Intersnack: „Trebuie să fim pregătiți pentru orice scenariu, dar vrem să facem din 2025 un an bun”
Menținerea volumelor pe o pantă ascendentă, continuarea master planului de automatizare, investiții în portofoliu. Acestea sunt top trei...
analiza piata produse plant-based produse vegetale sanatoase produse de post. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Plant-based, pe traseul transformării de la nișă la experiență senzorială în masă
După ritmul de creștere galopant al pieței de produse plant-based cu care producătorii s-au obișnuit în ultimii ani, 2024 ar putea fi definit...
Piața de e-grocery, pe drumul spre stabilizare
Piața de e-grocery, pe drumul spre stabilizare
Deși încă nu putem vorbi despre o maturizare, evoluția pieței de e-grocery din ultimul an, de 36,4%, potrivit datelor NielsenIQ, diversificarea...