Nestle și Starbucks încheie o alianță de 7 miliarde de dolari
Gigantul elvețian Nestle va plăti 7,15 miliarde de dolari companiei Starbucks primind în schimb dreptul de a-și vinde produsele din cafea în supermarketuri, restaurante și operatori de catering sub brandul Starbucks, potrivit Reuters.
Produsele din categoria cafelei porționate aflate în portofoliul Nestle (Nescafe Dolce Gusto și Nespresso) își vor menține forma actuală (nu vor exista modificări de branding și nu vor fi comercializate sub marca Starbucks). Această tranzacție va permite businessului cu cafea al Nestle, care înregistrează vânzări de 2 miliarde de dolari, să își securizeze poziția, pe o piață în permanentă schimbare. Pe piața din SUA Nestle deține o cotă de piață de doar 5%, în timp ce Starbucks este lider, cu 14% cotă, potrivit Euromonitor International.
Numele producătorului elvețian nu va apărea pe produsele Starbucks.
Pe de altă parte, Starbucks, care beneficiază de o poziție importantă pe piața americană, va avea un cuvânt decisiv în procesul de extindere a gamei de produse.
“Această alianță globală va aduce experiența Starbucks în casele a milioane de consumatori din întreaga lume prin reputația și penetrarea Nestle”, a spus Kevin Johnson, CEO al Starbucks.