Lavazza, venituri de 2,7 miliarde de euro în 2022 la nivel global

Lavazza a încheiat anul 2022 cu venituri de 2,7 miliarde de euro, reprezentând o creștere de +17,6% față de 2021, în timp ce profitul net raportat a fost de 95 de milioane de euro, în scădere cu 10% față de anul precedent. Lavazza, venituri de 2,7 miliarde de euro în 2022 la nivel global

Cifra de afaceri a crescut atât în zona de consum casnic, cât și pe cea de consum Out-Of-Home. Mai exact, pe segmentul Out-Of-Home, creșterea mai mare a cifrei de afaceri a fost determinată de efectul pozitiv al creșterii volumului (+26%). Segmentul de cafea boabe continuă să crească, dovedindu-se a fi cel mai dinamic de pe piață și anul trecut.

Privind cele 15 zone geografice principale în care grupul își desfășoară activitatea, segmentul de cafea boabe a raportat o creștere cu 1,4% a cotei de piață față de 2021, în timp ce Grupul Lavazza a câștigat 1,5 puncte din cota de piață ca urmare a unei creșteri de 12% față de 2021. La nivel geografic, Lavazza a raportat o creștere în valoare a canalului de vânzări pe segmentul Retail în Germania (+18,1%), Statele Unite (+14,1%) și Polonia (+28%). Italia și Franța au raportat, de asemenea, o creștere de 1,5% și, respectiv, 6,1% după scăderea înregistrată în 2021.

„Rezultatele din 2022 reprezintă un alt moment important pentru grupul nostru. În ciuda scenariului deosebit de dificil, am reușit să susținem creșterea cifrei de afaceri și să menținem profitabilitatea în linie cu anii precedenți. Acest lucru a fost posibil datorită unui efort uriaș, asumat, la toate nivelurile companiei, de a urmări o strategie de creștere la nivel internațional, precum și limitarea costurilor într-o situație extrem de complexă. În prezent, grupul dă o atenție deosebită creșterilor masive ale costurilor observate în cursul anului, care vor avea un impact semnificativ în anul 2023”, a declarat Antonio Baravalle, CEO al Grupului Lavazza.

Lavazza finalizează achiziția MaxiCoffee

La 31 martie 2023, Lavazza a finalizat achiziția MaxiCoffee, după aprobarea primită de la autoritatea franceză pentru concurență, consum și lupta împotriva fraudei (DGCCRF). Divizia franceză, care numără aproximativ 1.500 de colaboratori, are o cifră de afaceri de aproximativ 300 de milioane de euro. Aceasta vizează atât persoane fizice, cât și companii prin intermediul platformei de comerț electronic, printr-o rețea de 60 de agenții de vânzări din toată Franța, prin École du Café și prin magazinele sale tip concept-store. Platforma oferă o selecție de 8.000 de produse din peste 350 de mărci diferite de cafea (boabe, măcinată și capsule), plus o gamă largă de espressoare, aparate de cafea, râșnițe de cafea și accesorii.

„Prin această achiziție, continuăm strategia de a ne extinde la nivel internațional și de a consolida afacerea pe piețele cheie. MaxiCoffee va avea un management total separat și independent, menținându-și intact modelul de afaceri de succes”, a declarat Antonio Baravalle, CEO al Grupului Lavazza.

Christophe Brancato, fondatorul MaxiCoffee Group, va continua să dețină o participație minoritară în companie. Acesta rămâne, de asemenea, președintele companiei franceze pentru a continua dezvoltarea modelului de afaceri, precum și relațiile deja consolidate cu clienții, consumatorii iubitori de cafea și furnizorii parteneri.

Lavazza, înfiinţată în 1895 la Torino, este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Astăzi, grupul este unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială a cafelei, cu o cifră de afaceri de peste 2,7 miliarde euro și un portofoliu de mărci de top, precum Lavazza, Carte Noire, Merrild sau Kicking Horse. Lavazza are operațiuni pe 140 de piețe, cu 8 fabrici de producție în 5 țări și aproximativ 5.500 de colaboratori în întreaga lume.

Te-ar putea interesa și: Cafeaua boabe și capsulele energizează o piață puternic afectată de inflație
 

Cum și-a securizat Strauss România terenul de creștere pe o piață sensibilă la factori externi
Cum și-a securizat Strauss România terenul de creștere pe o piață sensibilă la factori externi
După o perioadă cu provocări multiple, piața de cafea a intrat pe un trend pozitiv. Pentru Strauss România, acest lucru s-a tradus printr-o...
Cafeaua boabe și capsulele energizează o piață puternic afectată de inflație
Cafeaua boabe și capsulele energizează o piață puternic afectată de inflație
O categorie care pare să urmeze trendurile inovației și premiumizării din anii anteriori, cafeaua se bucură de fidelitate din partea...
Lavazza trece granița Italiei și deschide primul magazin din Londra
Lavazza trece granița Italiei și deschide primul magazin din Londra
Brandul italian de cafea Lavazza deschide primul său magazin fanion din afara Italiei, iar locația aleasă este centrul Londrei, scrie...
Lavazza, venituri de 2 miliarde de euro în 2020, în scădere față de anul anterior
Lavazza, venituri de 2 miliarde de euro în 2020, în scădere față de anul anterior
Grupul italian Lavazza, unul dintre cei mai importanți producători de cafea din lume, a raportat, anul trecut, venituri totale de peste 2 miliarde...