Kantar aduce în România o soluție de post-evaluare a lansărilor de produse și servicii
Kantar, liderul mondial în domeniul analizelor de marketing, a lansat pe piața din România LaunchEvaluate, o soluție de post-evaluare concepută pentru a maximiza succesul lansărilor de produse și servicii curente și viitoare.
O lansare reușită nu doar că determina vânzări pe termen scurt, dar contribuie, de asemenea, și la diferențierea semnificativă a unui brand, ajutându-l să găsească un nou spațiu și să consolideze capitalul de brand pentru succesul pe termen lung. Cu toate acestea, aproape două treimi din lansările de noi produse eșuează până la sfârșitul celui de-al doilea an, așa încât utilizarea exclusivă a indicatorilor financiari conduce la multiple întrebări din partea marketerilor în încercarea de a înțelege de ce performanța este sub așteptări.
Cercetarea post-lansare dezvăluie „de ce-urile” din spatele performanței, permițând marketerilor să ia rapid decizii strategice, pentru a susține creșterea de durată.
Cu ajutorul LaunchEvaluate, companiile pot asigura succesul noilor lansări, identificând factorii ce conduc la performanța pe piață; pot identifica din timp potențiale probleme, cum ar fi nivelul scăzut de notorietate a noului produs sau conversia redusă dintre prima incercare și reutilizare, printr-un dashboard intuitiv; pot adapta strategiile de lansare pentru a minimiza potențiale riscuri dinspre mărcile competitoare; pot gestiona mai ușor lansările pe mai multe piețe, îmbinând perspectivele locale cu o viziune globală pentru a contura strategiile și pot învăța din succesele și eșecurile anterioare pentru a ghida pașii următori, beneficiind de expertiza specialiștilor globali în inovație de la Kantar.
Dar atunci când o lansare nu reușește să ia startul corect, consecințele sunt de mare amploare. Nu este vorba doar de pierderi de venituri pe termen scurt. Există, de asemenea, și un risc de eroziune pe termen lung. Din păcate, astfel de eșecuri sunt frecvente. Datele Kantar indică faptul că aproape două treimi din lansările de noi produse eșuează până la sfârșitul celui de-al doilea an. Fără o analiză post-lansare adecvată, mărcile sunt lăsate în întuneric, întrebându-se: „De ce nu rezonează consumatorii cu produsul meu?” „Ce îi împiedică să îl încerce prima data / să îl cumpere din nou?” „Inovația mea oferă un plus mărcii?” Această lipsă de claritate duce adesea la oportunități ratate, pași greșiți repetați și incapacitatea de a transforma ideile bune în mari succese.
În multe cazuri, cele mai mici detalii pot face diferența. Iar dacă știi care este problema, este adesea simplu să o remediezi. Prin urmare, atunci când lansările nu merg conform planului, este important să existe date care să pună în lumină ceea ce nu funcționează și să explice de ce. Având aceste informații, un brand își poate adapta rapid abordarea, oferind noului produs șanse mai bune de a reuși.



