Kantar aduce în România o soluție de post-evaluare a lansărilor de produse și servicii

Kantar, liderul mondial în domeniul analizelor de marketing, a lansat pe piața din România LaunchEvaluate, o soluție de post-evaluare concepută pentru a maximiza succesul lansărilor de produse și servicii curente și viitoare. LaunchEvaluate

O lansare reușită nu doar că determina vânzări pe termen scurt, dar contribuie, de asemenea, și la diferențierea semnificativă a unui brand, ajutându-l să găsească un nou spațiu și să consolideze capitalul de brand pentru succesul pe termen lung. Cu toate acestea, aproape două treimi din lansările de noi produse eșuează până la  sfârșitul celui de-al doilea an, așa încât utilizarea exclusivă a indicatorilor financiari conduce la multiple  întrebări din partea marketerilor în încercarea de a înțelege de ce performanța este sub așteptări.

Cercetarea post-lansare dezvăluie „de ce-urile” din spatele performanței, permițând marketerilor să ia rapid decizii strategice, pentru a susține creșterea de durată.

Cu ajutorul LaunchEvaluate, companiile pot asigura succesul noilor lansări, identificând factorii ce conduc la performanța pe piață; pot identifica din timp potențiale probleme, cum ar fi nivelul scăzut de notorietate a noului produs sau conversia redusă dintre prima incercare și reutilizare, printr-un dashboard intuitiv; pot adapta strategiile de lansare pentru a minimiza potențiale riscuri dinspre mărcile competitoare; pot gestiona mai ușor lansările pe mai multe piețe, îmbinând perspectivele locale cu o viziune globală pentru a contura strategiile și pot învăța din succesele și eșecurile anterioare pentru a ghida pașii următori, beneficiind de expertiza specialiștilor globali în inovație de la Kantar.

Dar atunci când o lansare nu reușește să ia startul corect, consecințele sunt de mare amploare. Nu este vorba doar de pierderi de venituri pe termen scurt. Există, de asemenea, și un risc de eroziune pe termen lung. Din păcate, astfel de eșecuri sunt frecvente. Datele Kantar indică faptul că aproape două treimi din lansările de noi produse eșuează până la  sfârșitul celui de-al doilea an. Fără o analiză post-lansare adecvată, mărcile sunt lăsate în întuneric, întrebându-se: „De ce nu rezonează consumatorii cu produsul meu?” „Ce îi împiedică să îl încerce prima data / să îl cumpere din nou?” „Inovația mea oferă un plus mărcii?” Această lipsă de claritate duce adesea la oportunități ratate, pași greșiți repetați și incapacitatea de a transforma ideile bune în mari succese.

În multe cazuri, cele mai mici detalii pot face diferența. Iar dacă știi care este problema, este adesea simplu să o remediezi. Prin urmare, atunci când lansările nu merg conform planului, este important să existe date care să pună în lumină ceea ce nu funcționează și să explice de ce. Având aceste informații, un brand își poate adapta rapid abordarea, oferind noului produs șanse mai bune de a reuși.

 

HEINEKEN România, pași hotărâți spre poziția de lider în piața berii. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
HEINEKEN România, pași hotărâți spre poziția de lider în piața berii
În 2024 piața locală a berii a reușit să crească modest, iar dinamica businessului HEINEKEN România a fost una pozitivă. Mai mult decât...
Cornel Cărămizaru, Coca-Cola HBC România: Am intrat în acest an pregătindu-ne pentru incertitudine. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Cornel Cărămizaru, Coca-Cola HBC România: Am intrat în 2025 pregătindu-ne pentru incertitudine
„Adaptabilitate”, „regândirea strategiei de business”, „creștere incrementală pentru categoriile noi” sau „portofoliu relevant”...
Cum încearcă producătorii de alimente vegetale să scoată categoria din sezonalitate
Cum încearcă producătorii de alimente vegetale să scoată categoria din sezonalitate
Catalogată drept o categorie puternic influențată de posturile religioase, perioadă în care vânzările cresc double-digit, produsele vegetale...
Inovația, de la misiune imposibilă la catalizator pentru vânzări în perioade de instabilitate
Inovația, de la misiune imposibilă la catalizator pentru vânzări în perioade de instabilitate
Cum pot brandurile să se evidențieze și să inoveze într-un context inflaționist? Pentru mărcile care aduc ceva nou într-o piață...