Industria vinului, marcată de pandemia de coronavirus

Tendința de premiumizare a marcat industria vinului în ultima perioadă, însă pandemia de coronavirus ar putea schimba acest lucru, potrivit unui studiu realizat de Wine Intelligence. Industria vinului, marcată de pandemia de coronavirus

Închiderea unui număr mare de unități de servire reprezintă o provocare uriașă pe piața vinului și o schimbare ce ar putea modifica comportamentul de consum al ultimilor ani. Consumul în locații premium și cheltuirea unor sume mai mari prin upselling au generat așteptări care acum nu se vor mai concretiza.

Tendințele de premiumizare au fost susținute în primul rând de consumatorii tineri, care au adoptat mentalitatea "produse mai puține, dar mai bune". Acest fenomen nu se reflectă însă și în achizițiile din prezent. "Economiile își vor reveni, nu și încrederea consumatorului", spun cei de la Wine Intelligence, citați de Beverage Daily. "Raportul calitate-preț va deveni un factor important în deciziile de achiziție, iar acest lucru se va resimți în special pe piețe precum cea a vinului, unde există numeroase produse de calitate la prețuri accesibile."

De asemenea, am putea fi martorii unei reorientări către vinurile locale, fenomen ce reflectă interesul consumatorilor față de producătorii domestici și protejarea acestora, mai notează raportul.

Partener și Lider Retail & Consumer Markets PwC România
Promoțiile, principalul motiv pentru care consumatorii aleg să schimbe brandul cumpărat
Adaptarea la schimbările în comportamentul cumpărătorilor și presiunea de a menține prețurile la un nivel acceptabil, concomitent cu...
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Roxana Manolescu, Caroli: Orientarea spre inovație și calitate, atribute la care companiile trebuie să se alinieze
Pe o piață cu o dinamică precum cea a retailului și a bunurilor de larg consum orientarea spre inovație, calitatea produselor oferite și...
Cum a evoluat relația românilor cu brandurile în ultimii 25 de ani
Cum a evoluat relația românilor cu brandurile în ultimii 25 de ani
„Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul – o sintagmă care ne-a marcat și pe care o auzim des. De ce? Pentru că suntem complicați,...
2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
2022, un an de reașezare pentru piața locală de vinuri
După doi ani în care retailul a condus creșterea în categoria de vin, marea provocare pentru producători este să mențină trendul ascendent...