Impactul pandemiei asupra afacerilor Unilever: declin de 2,4% în T3

Cifra de afaceri raportată de Gigantul Anglo-olandez Unilever pentru trimestrul al treilea al acestui an este de 12,9 miliarde de euro, în scădere cu 2,4% față de nivelul înregistrat în perioada similară a anului trecut. Produsele de îngrijire personală și de înfrumusețare au generat 5,3 milioane de euro. Impactul pandemiei asupra afacerilor Unilever: declin de 2,4% în T3

Însă vânzările care nu iau în calcul schimbul valutar și achizițiile (underlying sales) au crescut cu 4,4% în trimestrul trei, evoluție susținută de creșterea volumelor cu 3,9% și de preț (+0,5%). 

„Am obținut un rezultat puternic în acest trimestru. Creșterea volumelor arată capacitatea portofoliului nostru de a se adapta noilor comportamente de consum. Mediul în care operăm va rămâne imprevizibil pe termen scurt, așa că vom continua să fim atenți și să răspundem rapid schimbărilor din piață. Focusul nostru rămâne pe o creștere competitivă bazată pe volum”, spune Alan Jope, CEO Unilever.

Pentru Europa, datele publicate de Unilever arată o cifră de afaceri de 2,9 miliarde de euro înregistrată în trimestrul al treilea, în scădere cu 1,3% față de perioada similară a anului trecut. În același interval de timp, vânzările care nu iau în calcul schimbul valutar și achizițiile au scăzut cu 0,8% în special din cauza prețurilor. Potrivit raportului financiar, scăderea prețurilor este pusă pe seama promoțiilor agresive aplicate în această zonă.

Defalcat pe categorii de produse, cererea pentru produse de curățenie, cât și de alimente destinate consumului acasă a continuat să crească. Ambele categorii au generat creșteri mid-single digit (aproximativ 5%) la nivelul trimestrului trei. De cealaltă parte, vânzările de înghețată nu au înregistrat o performanță grozavă, fiind influențate negativ și de pandemia de coronavirus. În Italia și Spania, două piețe recunoscute pentru turismul de vară, vânzările au scăzut cu două cifre în intervalul iulie – septembrie 2020. 

În privința vânzărilor online, gigantul anglo-olandez a raportat creșteri de 76% în perioada iulie – septembrie.

După primele nouă luni ale anului, Unilever a raportat o scădere a cifrei de afaceri de 1,8%, până la valoarea de 38,6 miliarde de euro. 

Veniturile Unilever, susținute de prețurile în creștere
Veniturile Unilever, susținute de prețurile în creștere
Unilever a depășit estimările de creștere privind vânzările înregistrate în prima jumătate a acestui an, după ce a majorat din nou...
Creșterile de prețuri au asigurat un avans de 7,3% pentru afacerile Unilever, în T1
Creșterile de prețuri au asigurat un avans de 7,3% pentru afacerile Unilever, în T1
Grupul anglo-olandez Unilever a raportat în primul trimestru al acestui an un avans de 7,3% al afacerilor, creșterea fiind atribuită exclusiv...
Unilever raportează vânzări pe plus în T3
Unilever raportează vânzări pe plus în T3
Gigantul anglo-olandez a raportat în trimestrul al treilea din acest an o cifră de afaceri de 13,5 miliarde de euro, în creștere cu 4% față...
Vânzări mai mici cu 0,3% pentru Unilever în Q2
Vânzări mai mici cu 0,3% pentru Unilever în Q2
Datele financiare raportate de Unilever la finalul trimestrului doi al acestui an arată că vânzările au scăzut cu 0,3%, în contextul pandemiei...