Impactul pandemiei asupra afacerilor Unilever: declin de 2,4% în T3
Cifra de afaceri raportată de Gigantul Anglo-olandez Unilever pentru trimestrul al treilea al acestui an este de 12,9 miliarde de euro, în scădere cu 2,4% față de nivelul înregistrat în perioada similară a anului trecut. Produsele de îngrijire personală și de înfrumusețare au generat 5,3 milioane de euro.
Însă vânzările care nu iau în calcul schimbul valutar și achizițiile (underlying sales) au crescut cu 4,4% în trimestrul trei, evoluție susținută de creșterea volumelor cu 3,9% și de preț (+0,5%).
„Am obținut un rezultat puternic în acest trimestru. Creșterea volumelor arată capacitatea portofoliului nostru de a se adapta noilor comportamente de consum. Mediul în care operăm va rămâne imprevizibil pe termen scurt, așa că vom continua să fim atenți și să răspundem rapid schimbărilor din piață. Focusul nostru rămâne pe o creștere competitivă bazată pe volum”, spune Alan Jope, CEO Unilever.
Pentru Europa, datele publicate de Unilever arată o cifră de afaceri de 2,9 miliarde de euro înregistrată în trimestrul al treilea, în scădere cu 1,3% față de perioada similară a anului trecut. În același interval de timp, vânzările care nu iau în calcul schimbul valutar și achizițiile au scăzut cu 0,8% în special din cauza prețurilor. Potrivit raportului financiar, scăderea prețurilor este pusă pe seama promoțiilor agresive aplicate în această zonă.
Defalcat pe categorii de produse, cererea pentru produse de curățenie, cât și de alimente destinate consumului acasă a continuat să crească. Ambele categorii au generat creșteri mid-single digit (aproximativ 5%) la nivelul trimestrului trei. De cealaltă parte, vânzările de înghețată nu au înregistrat o performanță grozavă, fiind influențate negativ și de pandemia de coronavirus. În Italia și Spania, două piețe recunoscute pentru turismul de vară, vânzările au scăzut cu două cifre în intervalul iulie – septembrie 2020.
În privința vânzărilor online, gigantul anglo-olandez a raportat creșteri de 76% în perioada iulie – septembrie.
După primele nouă luni ale anului, Unilever a raportat o scădere a cifrei de afaceri de 1,8%, până la valoarea de 38,6 miliarde de euro.