Vânzări mai mici cu 0,3% pentru Unilever în Q2
Datele financiare raportate de Unilever la finalul trimestrului doi al acestui an arată că vânzările au scăzut cu 0,3%, în contextul pandemiei de Covid-19.
La începutul pandemie, analiștii estimau un declin al vânzărilor de până la 4,3% ca urmare a închiderii restaurantelor și teraselor. Deși industria HoReCa a rămas în mare parte blocată, Unilever a compensat cu vânzări mai mari în cazul produselor destinate consumului acasă și scenariul pesimist nu a fost atins.
Chiar și cu un rezultat net superior estimărilor inițiale, acesta a fost primul declin al vânzărilor trimestriale înregistrat după anul 2004.
Cea mai bună performanță a grupului vine din America de Nord cu un avans mediu de 7,3%, potrivit raportului financiar. Ben and Jerry’s, Magnum, maioneza Hellmann și supele Knorr au fost brandurile cu cea mai bună evoluție în categoria food, în timp ce brandul Suave a avut cifre bune în zona produselor de igienă.
De altfel, Statele Unite reprezintă cea mai mare piață pentru Unilever în privința veniturilor obținute.
În Europa, vânzările grupului au scăzut cu 1,8% ca efect al consumului redus în afara casei, în special pe divizia de înghețată, dar cerere redusă a fost și pentru produsele de îngrijire personală.
Cele mai afectate piețe au fost cele din Italia și Spania, potrivit raportului financiar publicat de companie. În Marea Britanie a existat totuși o creștere mid-single digit în timp ce în Germania avansul a fost low-single digit, ca urmare a cererii mai mari pentru produsele dedicate consumului acasă și a celor de curățenie.
În privința vânzărilor online, datele Unilever arată o creștere de 49% la nivel de grup după primele șase luni ale acestui an.
„Până la finalul acestui an, ne vom concentra pe creșterea volumelor și a profitului absolut. Nu putem să vorbim de o recuperare rapidă, este un scenariu mult prea optimist. O recesiune globală profundă a început deja și vedem că obiceiurile de consum se schimbă. Șomajul crește pe multe piețe și, chiar și în cazul celor care încă au un salariu, se simte că au început să reducă tot mai mult cheltuielile”, susține Alan Jope, CEO Unilever.
După cel de-al doilea trimestru, cifra de afaceri a companiei a fost de 13,3 miliarde de euro, în scădere cu 3,1% raportat la perioada similară din 2019.