Hochland a bifat afaceri în creștere cu 20% în 2017

Producătorul de brânzeturi Hochland a înregistrat anul trecut o creștere a cifrei de afaceri cu 20% comparativ cu 2016, până la 338,2 milioane de lei, în timp ce profitul a afișat o scădere ușoară, reflectând decizia companiei de a evita creșterile de preț (în special costul materiilor prime), a spus pentru Progresiv Andreea Marincescu, Director de Marketing Hochland România.

Compania a încheiat 2016 cu un profit de 31,2 milioane de lei, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finanțelor. Hochland a bifat afaceri în creștere cu 20% în 2017

„Brandurile puternice au câștigat teren în fața mărcilor private, iar acest lucru s-a întâmplat în contextul creșterii consumului și veniturilor, care i-au determinat pe oameni să aleagă calitatea în locul celui mai mic preț. În cadrul Hochland, considerăm că factorii care au cântărit cel mai mult au legătură cu investițiile în piață, acestea susținând activități promoționale, concursuri sau reduceri de preț, dar și o vizibilitate ridicată în magazine. Ne referim la campanii precum Hochland te invită în lumea Disney/Pixar! sau Sandviș Fest. Pe de altă parte, parteneriatele solide pe care le avem cu furnizorii de lapte au fost și vor fi deosebit de importante din acest punct de vedere”, a precizat Andreea Marincescu.

Categoriile cu cea mai bună dinamică în 2017 au fost telemeaua – în special segmentul de telemea ambalată, cremele de brânză, unde Hochland este lider de piață cu brandul Almette - și brânzeturile feliate (Hochland activează în această categorie cu brandul Cașcavalul Felii Hochland, lider de segment).

Pentru acest an, compania și-a propus direcționarea investițiilor spre dezvoltarea de brand, respectiv extinderea portofoliului prin lansarea de noi produse. Un prim exemplu îl constituie Almette cu Ridichi, lansat în acest an.


Citiți și:


Printre provocările amintite de Andreea Marincescu pentru 2018 se numără scăderea consumului de brânzeturi. „De la jumătatea lui 2015, odată cu scăderea TVA-ului, s-a generat o relansare a consumului, accelerată de scăderea prețului materiilor prime și creșterea veniturilor. Astfel, categoria de brânzeturi - la fel ca alte categorii din piața produselor alimentare - a înregistrat o evoluție foarte bună până spre finalul lui 2017. Ultimele luni, însă, au adus scăderi ale consumului de brânzeturi și creșteri ale prețurilor”, a argumentat Directorul de Marketing.

La aceasta se adaugă nevoia de reinventare a strategiei de comunicare, respectiv disponibilitatea și prețul materiilor prime.

„În 2018, piața va crește în valoare, însă nu și în volum. Se vor dezvolta în continuare categoriile noi, moderne, cu valoare adăugată, iar raftul de brânzeturi va oferi tot mai multă varietate. În același timp, consumatorii vor fi din ce în ce mai deschiși să încerce produse noi, de nișă, sofisticate, ducând astfel la o fragmentare a categoriei”, a punctat Andreea Marincescu.

Hochland deține pe plan local două unități de producție – Sighișoara și Sovata – și un număr mediu de 358 de angajați.

Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Târgoviște și depășește astfel pragul de 350 de unități...
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Într-un mediu aflat în continuă schimbare, o strategie de business concentrată în jurul consumatorilor și a comportamentului acestora poate...
Brânzeturile, o piață sub semnul transformării
Brânzeturile, o piață sub semnul transformării
După o creștere volatilă în 2020, generată de impactul pandemiei, piața de brânzeturi și-a continuat trendul ascendent în ciuda faptului că...
Hochland a bifat afaceri în creștere cu 20% în 2017
Hochland a bifat afaceri în creștere cu 20% în 2017
Producătorul de brânzeturi Hochland a înregistrat anul trecut o creștere a cifrei de afaceri cu 20% comparativ cu 2016, până la 338,2 milioane...