Henkel estimează vânzări în creștere pentru acest an
Compania germană de bunuri de larg consum Henkel se așteaptă la vânzări în creștere în acest an datorită relaxării măsurilor de siguranță care implică inclusiv redeschiderea saloanelor de înfrumusețare.
Pe de altă parte, compania consideră că vânzările privind produsele de curățenie vor reveni la normal în 2021, potrivit informațiilor publicate de RetailDetail.
Grupul, cunoscut mai ales pentru produsele sale de îngrijire a părului Schwarzkopf și detergenților Persil, prognozează o creștere organică a vânzărilor de 2% până la 5% pentru 2021 și o creștere a câștigurilor ajustate pe acțiune de 5 până la 15%, scrie Reuters. Compania se așteaptă ca măsurile de siguranță încă în vigoare pe multe dintre piețele cheie pentru grup să fie ridicate, iar pe termen lung să nu mai existe închideri la scară largă.
În 2020, Henkel a înregistrat o scădere de 4,5% a vânzărilor, până la 19,25 miliarde de euro. Profitul operațional ajustat a scăzut cu o cincime, la 2,58 miliarde de euro. Ambele cifre sunt ușor mai mari decât estimările inițiale ale analiștilor.
Vânzările din industria adezivilor, care reprezintă aproximativ jumătate din veniturile grupului și depind în mare măsură de clienții industriali, cum ar fi producătorii de autoturisme, au scăzut organic cu 4,2%. Pe de altă parte, cererea de detergenți și produse de curățare a fost stimulată de pandemia de COVID-19, rezultând o creștere cu 5,6% a vânzărilor în această divizie.