Vânzările Henkel, creștere de 3,9% în Q3 potrivit datelor preliminare
Cererea crescută în privința produselor pentru îngrijirea casei și a detergenților se reflectă în bilanțul principalilor jucători din piață. Datele preliminare raportate de Henkel la finalul celui de-al treilea trimestru arată un avans organic al vânzărilor de 3,9%, până la valoarea de 5 miliarde de euro.
Cumulat, după primele nouă luni ale anului, vânzările grupului au fost de aproximativ 14,5 miliarde de euro, cu 2,1% sub nivelul raportat în perioada similară a anului trecut.
De altfel, în ciuda evoluției bune din trimestrul trei, Henkel estimează că anul 2020 va fi un an de scădere, în special din cauza diviziei de adezivi (- 6,8%) și a performanței slabe înregistrate de divizia de cosmetice ( - 4,2%). Chiar dacă atât cererea pentru produsele folosite cu precădere în saloanele de înfrumusețare, cât și cea pentru adezivi a revenit în a doua parte a anului, nu a fost de ajuns pentru a acoperi impactul lunilor de carantină. Drept urmare, estimările Henkel indică o scădere a vânzărilor cuprinsă între 1 și 2% la nivelul întregului an.
„Ne așteptăm să resimțim efectele negative ale pandemiei și în ultimul trimestru din acest an, dar în estimările noastre nu luăm în calcul noi măsuri de carantinare așa cum am văzut în majoritatea țărilor în perioada aprilie – iunie. Credem că suntem pe drumul cel bun și vom ieși mai puternici din această criză și pentru acest lucru trebuie să le mulțumim tuturor angajaților noștri”, susține Carsten Knobel, CEO Henkel.
Rămân însă în creștere vânzările de detergenți pentru rufe și a produselor de curățenie. La finalul trimestrului trei, această divizie raporta vânzări organice cu 7,7% mai mari față de aceeași perioada a anului trecut, potrivit cifrelor preliminare.
Henkel va publica bilanțul final pentru al treilea trimestru din acest an pe 10 noiembrie 2020.