Vânzările Henkel, în creștere în prima parte a acestui an

Henkel a raportat o creștere organică semnificativă a vânzărilor în primul trimestru din acest an și a revizuit estimările pentru 2022 în contextul conflictului din Ucraina. Pe baza cifrelor preliminare, grupul a generat vânzări totale de aproximativ 5,3 miliarde de euro în perioada ianuarie – martie 2022, în creștere cu 7,1% raportat la perioada similară a anului trecut. Creșterea are însă la bază evoluția prețurilor și nu o creștere a volumelor. Totodată, diviziile puternic afectate de pandemie încă mai au de recuperat la capitolul vânzări. Vânzările Henkel, în creștere în prima parte a acestui an

Cel mai mare aport la evoluția bună a vânzărilor a fost generat de Adhesive Technologies, divizie care a înregistrat o creștere organică a vânzărilor de 10,7% în primul trimestru, după cum arată raportul preliminar.

La polul opus, divizia de Beauty Care a înregistrat o ușoară scădere a vânzărilor organice, de 1,2%, în timp ce produsele pentru curățenie și îngrijirea casei s-au bucurat de cerere mai bună. Datele companiei indică vânzări cu 4,9% mai mari în primele trei luni ale acestui an față de perioada similară din 2021 datorită cererii pentru detergenți.

„În ciuda performanței generale foarte bune a vânzărilor Henkel în primul trimestru, mediul economic general a continuat să se deterioreze dramatic de la începutul anului. Efectele crizei globale de COVID-19, cu o situație nemaiîntâlnită în cazul materiilor prime și cu lanțurile de aprovizionare globale sub tensiune, au fost clar intensificate de războiul din Ucraina. Prin urmare, costurile cu materiale și logistica au crescut din nou semnificativ. În plus, pe fondul războiul din Ucraina, am decis la mijlocul lunii aprilie să oprim activitățile comerciale din Rusia și Belarus. Acest lucru va avea un impact de aproximativ 1 miliard de euro la nivelul vânzărilor", a declarat Carsten Knobel, CEO Henkel.

Legat de prețurile materialelor prime, Henkel anticipează acum o creștere de aproximativ douăzeci de procente pentru acest an, dublu față de cifra estimată la începutul acestui an. Doar costurile suplimentare ar urma să ajungă la două miliarde de euro, potrivit Henkel, fiind de altfel prima dată în istoria companiei când s-a lovit de creșteri de preț de o asemenea amploare.

Henkel se așteaptă acum la o creștere organică a vânzărilor la nivel de grup cuprinsă între 3,5 - 5,5% în anul fiscal 2022, față de intervalul 2 – 4% estimat anterior. Evoluțiile pozitive sunt din nou puse pe seama cererii venite din industria adezivilor, căci așteptările privind creșterea organică a vânzărilor pentru diviziile Beauty Care și Laundry & Home Care rămân neschimbate. Concret, în zona produselor de înfrumusețare, producătorul estimează o scădere cuprinsă între 3 și 5%, iar în cazul produselor pentru țesături și îngrijirea casei, vânzările sunt așteptate să înregistreze un plus de până la 4%.

Obiectivul Henkel, scăderea emisiilor de dioxid de carbon cu 100 de tone metrice până în 2025
Obiectivul Henkel, scăderea emisiilor de dioxid de carbon cu 100 de tone metrice până în 2025
Henkel continuă transformarea ecologică a operațiunilor sale globale, vizând reducerea emisiilor de dioxid de...
Veniturile Unilever, susținute de prețurile în creștere
Veniturile Unilever, susținute de prețurile în creștere
Unilever a depășit estimările de creștere privind vânzările înregistrate în prima jumătate a acestui an, după...

Noile estimări se bazează pe ipoteza că efectele războiului din Ucraina nu se vor agrava semnificativ și nici nu vor mai exista noi măsuri restrictive din cauza pandemiei.

 

Vânzările Henkel au înregistrat un nivel record în T3
Vânzările Henkel au înregistrat un nivel record în T3
Gigantul Henkel a raportat pentru cel de-al treilea trimestru al acestui an financiar un nivel record al vânzărilor,...
Businessul Henkel, sub impactul inflației
Businessul Henkel, sub impactul inflației
Scumpirea substanțială a materiilor prime se resimte la nivelul performanței financiare raportată de Henkel. Deși...
Vânzările Henkel, creștere de 3,9% în Q3 potrivit datelor preliminare
Vânzările Henkel, creștere de 3,9% în Q3 potrivit datelor preliminare
Cererea crescută în privința produselor pentru îngrijirea casei și a detergenților se reflectă în bilanțul...
Vânzările Henkel în Q1, mai mari cu 10,8% în Europa de Est
Vânzările Henkel în Q1, mai mari cu 10,8% în Europa de Est
Pe primele trei luni din acest an, Henkel raportează o creștere semnificativă a vânzărilor de detergenți de...