Businessul Henkel, sub impactul inflației
Scumpirea substanțială a materiilor prime se resimte la nivelul performanței financiare raportată de Henkel. Deși vânzările producătorului sunt în creștere, nu același lucru se poate spune despre profitul înregistrat.
Concret, vânzările Henkel au crescut cu aproape 9% în prima jumătate a acestui an, până la 10,91 miliarde de euro. Cu toate acestea, profitul brut (EBIT) a scăzut cu 18,7%, ajungând la 1,17 miliarde de euro, în timp ce profitul net a fost înjumătățit, de la 942 de milioane la 447 de milioane, potrivit retaildetail.eu.
„În ciuda unor creșteri semnificative de prețuri, a unui management strict al costurilor și a unor îmbunătățiri suplimentare ale eficienței operațiunilor interne, aceste efecte inflaționiste nu au putut fi compensate în totalitate", explică reprezentanții companiei.
Producătorul susține că situația din piață este una foarte dificilă și impredictibilă, principala cauză pentru reducerea profitului fiind mixul dintre creșterea drastică a prețurilor materiilor prime și a costurilor de logistică.
Totodată, Henkel se află și în plin proces de restructurarea, unul care s-a dovedit a fi destul de costisitor. Până la începutul anului următor, compania vrea să unească diviziile de Beauty și Home Care într-o singură entitate. În același timp, Henkel își revizuiește portofoliul de mărci. Mai exact, toate operațiunile și mărcile cu o cifră de afaceri totală mai mică de un miliard de euro sunt în prezent în curs de revizuire. În plus, ca răspuns la războiul din Ucraina, grupul s-a retras complet din Rusia și Belarus la jumătatea lunii aprilie. Potrivit CEO-ului Carsten Knobel, această decizie va avea un impact de aproximativ 1 miliard de euro la nivelul vânzărilor.
Totodată, în primăvara acestui an, Henkel anticipa o creștere de aproximativ 20% pentru acest an în cazul prețurilor materiilor prime, dublu față de cifra estimată la începutul acestui an. Doar costurile suplimentare ar urma să ajungă la două miliarde de euro, potrivit Henkel, fiind de altfel prima dată în istoria companiei când s-a lovit de creșteri de preț de o asemenea amploare.
Henkel se așteaptă la o creștere organică a vânzărilor la nivel de grup cuprinsă între 3,5 - 5,5% în anul fiscal 2022, față de intervalul 2 – 4% estimat anterior. Evoluțiile pozitive sunt din nou puse pe seama cererii venite din industria adezivilor, căci așteptările privind creșterea organică a vânzărilor pentru diviziile Beauty Care și Laundry & Home Care rămân neschimbate.