Grupul mexican Bimbo a achiziționat Vel Pitar

Grupul mexican Bimbo, unul dintre cei mai importanți jucători din industria mondială de panificație, cu afaceri de 17 miliarde de dolari în 2021, a achiziționat Vel Pitar, liderul pieței locale de profil, au confirmat pentru Progresiv reprezentanții producătorului român. Grupul mexican Bimbo a achiziționat Vel Pitar

Vel Pitar era controlat de fondul de investiții Broadhurst, administrat la rândul său de New Century Holdings (NCH Capital). În 2021 compania încheia cu afaceri de 586 milioane de lei, în scădere cu 11% față de anul anterior, potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finanțe. Pe plan local, compania deține 10 unități de producție în cele mai mari orașe ale țării.


”Confirmăm tranzacția de vânzare a acțiunilor societății Vel Pitar SA către Grupo Bimbo. Vel Pitar este o companie deținută de investitori americani (NCH Capital), dar construită și condusă de o echipă exclusiv românească, pe un parcurs de peste 24 de ani.  Este cel mai mare producător de pâine și produse de panificație din România, dar mai mult decât a fi un producător de "pâine", Vel Pitar este o companie inovatoare. Pentru echipa NCH România această tranzacție reprezintă al 27-lea exit de mare succes din companiile deținute, la care se adaugă 873 de tranzacții de exit mai mici dar peste 50.000 euro fiecare, situând echipa NCH România în top 1% mondial ca IRR pe termen lung. Grupul de manageri români lucrează în continuare la atragerea de noi resurse prin European Investment Fund, NCH și alți investitori. Suntem specializați nu doar în restructurarea companiilor, ci am evoluat în cei peste 20 de ani de când lucrăm împreună către creșterea companiilor administrate și atingerea potențialelor maxime de performanță. Șapte Spice SA este o companie de succes deținută de Broadhurst Investments Ltd. pentru care vom asigura managementul în continuare”, a precizat Ovidiu Petre, reprezentant al NCH Capital, la solicitarea Progresiv.

Grupo Bimbo este prezent în 33 țări la nivel mondial, printre care Italia, Rusia, Ucraina, Franța, Spania, Marea Britanie și Elveția. În 2021 compania a încheiat cu o cifră de afaceri de 17 miliarde de dolari și are 137.000 de angajați. Bimbo este listat la bursa din Mexic și are o capitalizare de 21 de miliarde de dolari.

Deși în ultimii cinci ani cantitatea de pâine consumată a scăzut, România rămâne pe primul loc la nivelul Uniunii Europene cu aproximativ 260 de grame de pâine și produse de panificație consumate zilnic, adică o cantitate medie anuală care se ridică la 96 de kilograme pe cap de locuitor.

Potrivit unui studiu realizat exclusiv pentru Progresiv de către compania de cercetare iSense Solutions, printre mărcile de pâine preferate de consumatorii români se numără Vel Pitar (44%), Pâine Boierească (29%), French Toast (20%), Boromir (20%), Grâu Întreg (13%), Dobrogea (12%), Tastino (12%), Deplina (12%), Chef Gourmand (10%), Savoria (7%), Vita (5%).

O categorie care face upgrade de la tradiționala franzelă la artizanal. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
O categorie care face upgrade de la tradiționala franzelă la artizanal
Piața de panificație din România traversează o perioadă de transformare accelerată, în care volumele scad, în timp ce exigențele...
Magda Costache si Oana Bejan, recrutate de BIMBO Romania detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Bimbo România, două recrutări cu greutate din FMCG și retailul online
Bimbo România, liderul pieței locale de panificație, își consolidează echipa de top management și le recrutează pe Oana Bejan și Magda...
Bimbo, vânzări în creștere cu 9,4% în al doilea trimestru. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Grupo Bimbo continuă ofensiva pe piața din România și preia producătorul KB Toast
Grupo Bimbo, unul dintre cei mai importanți jucători din industria de panificație la nivel mondial, își consolidează prezența pe piața din...
Bimbo, vânzări în creștere cu 9,4% în al doilea trimestru. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Grupo Bimbo își continuă expansiunea în Europa printr-o nouă achiziție
Gigantul mexican Grupo Bimbo, cel mai mare jucător din domeniul panificației la nivel mondial, a cumpărat producătorul sloven Don Don, care se...
Ionut Ilie Director General Bimbo Romania
Dublarea businessului, ținta Bimbo România pentru următorii cinci ani
Creștere, inovație și sustenabilitate – acestea sunt cuvintele-cheie care definesc strategia Bimbo România. Ținta pentru următorii cinci ani?...
Ionuț Ilie, numit la conducerea Vel Pitar după 25 de ani de Unilever
Ionuț Ilie, numit la conducerea Vel Pitar după 25 de ani de Unilever
Ionuț Ilie, unul dintre managerii cu ștate vechi în industria FMCG, a fost recrutat la conducerea Vel Pitar de către grupul mexican Bimbo, la...