Grupo Bimbo continuă ofensiva pe piața din România și preia producătorul KB Toast
Grupo Bimbo, unul dintre cei mai importanți jucători din industria de panificație la nivel mondial, își consolidează prezența pe piața din România și semnează un acord de preluare a Karamolegos Bakery România, producătorul pâinii KB Toast.
„Confirmăm achiziția Karamolegos Bakery România, de către Grupo Bimbo, prin intermediul Vel Pitar. Consolidăm, astfel, grupul local de companii și creștem noi inițiative prin care să urmăm misiunea globală de a hrăni o lume mai bună – prin lucrul cu oameni pricepuți în domeniul panificației, colegii noștri, existenți și noi, și prin atenția sporită, zi de zi, la calitatea superioară a produselor pe care le oferim consumatorilor noștri. Karamolegos are o reputație bine cunoscută în domeniul pâinii ambalate, în România, și un brand apreciat, cu portofoliu de produse pe care fanii acestuia le vor găsi în continuare la raft. Echipa noastră de management se concentrează, în această perioadă, pe asigurarea continuitatii si pe implementarea unui proces de integrare benefic, atat pentru oameni cat si pentru business”, a declarat pentru Progresiv Ionuț Ilie, Director General Bimbo România.
Karamolegos Bakery România face parte din Karamolegos Bakery KB, înființată în Santorini, Grecia, în 1950, și deține o unitate de producție în județul Ilfov, cu o capacitate de 50 de tone pe zi. Producătorul are un portofoliu diversificat, oferind variante multiple de pâine ambalată pentru sectorul de retail.
Preluarea Karamolegos vine la doi ani de la intrarea grupului mexican pe piața din România și preluarea VelPitar, dar și a șase fabrici de pâine și produse de panificație de la familia lui Siminel Andrei, într-o tranzacție evaluată la peste 100 de milioane de euro.
Karamolegos Bakery România a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 35 de milioane de lei, în scădere cu aproximativ 9% față de anul precedent, potrivit informațiilor oficiale comunicate la Ministerul de Finanțe. Profitul mediu al companiei s-a ridicat la 3,3 milioane de lei, în creștere cu 52% față de anul anterior.
La finalul anului trecut, Grupo Bimbo deținea pe plan local 16 facilități, cu o capacitate de producție de peste 200.000 de tone pe an, per total. Pentru anul trecut, compania estima atingerea pragului de 250 de milioane de euro cifră de afaceri, ținta până în 2029 a Bimbo România fiind o creștere de peste 10%, potrivit informațiilor furnizate de Ionuț Ilie, Director General Bimbo România, într-un interviu exclusiv pentru Progresiv.
„Avem argumente serioase să credem că vom atinge acest obiectiv. În ceea ce privește investițiile, vorbim despre un buget de peste 100 de milioane de euro în următorii trei–cinci ani. Vom investi în retehnologizare, în adaptarea fabricilor la nivelul de calitate dorit de grup și în optimizări. Bugetul nu include și alte preluări în acest moment, dar nu excludem această opțiune dacă apar alte oportunități. Grupul Bimbo vizează o dezvoltare rapidă. Prin urmare, orice opțiune propusă va fi analizată”, a precizat Ionuț Ilie.
La nivel de grup, Bimbo a anunțat pentru primul trimestru o creștere de 10,8% a vânzărilor nete, până la 103,73 de miliarde de pesos (circa 4,7 miliarde de euro), în timp ce profitul net a scăzut cu 26,6%, ajungând la 1,77 miliarde de pesos (aprox. 80 de milioane de euro).
În raportul financiar aferent primului trimestru al acestui an, publicat săptămâna aceasta, Bimbo a anunțat o creștere de 10,8% a vânzărilor nete, până la 103,73 de miliarde de pesos (aproximativ 5,2 miliarde de dolari), în timp ce profitul net a scăzut cu 26,6%, ajungând la 1,77 de miliarde de pesos.



