Franța pune presiune pe industria alimentară pentru a reduce prețurile produselor

Guvernul francez ar putea introduce noi măsuri fiscale pentru industria alimentară dacă nu acceptă discuțiile referitoare la prețurile ridicate practicate, a spus Bruno Le Maire, ministrul francez de finanțe, citat de esmmagazine.com. Franța pune presiune pe industria alimentară pentru a reduce prețurile produselor

Cu o inflație record, care a ajuns la 15% în ultimele luni, autoritățile sunt ”furioase” întrucât prețurile din retailul alimentar rămân ridicate în ciuda ieftinirii materiilor prime. Ministrul de finanțe a afirmat că industria alimentară urmărește o profitabilitate mare, însă ar trebui să redeschidă negocierile anuale cu retailerii și să scadă prețurile.

"În cazul în care industria alimentară nu deschide ușa negocierilor vom utiliza toate măsurile pe care le avem la dispoziție, inclusiv taxe noi, pentru a recupera profiturile realizate în mod nedrept pe seama consumatorilor”, a spus Bruno Le Maire.

Produsele alimentare s-au scumpit brusc în Franța după ce, în luna martie, producătorii și retailerii au convenit să majoreze prețurile cu 10%, ambele părți implicate în negocieri susținând faptul că această măsură a fost necesară pentru a acoperi costurile de producție ridicate.

În România, în contextul unei inflații generale de peste 14%, magazinele alimentare au înregistrat vânzări cu 7% mai mari, în ciuda scumpirii generalizate a produselor. Datele Institutului Național de Statistică arată că, în primele trei luni ale acestui an, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a înregistrat o creștere, pe ansamblu, cu 5,2% (serie brută) datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+7,3%) și la vânzările de produse nealimentare (+5,9%). În perioada analizată, comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a rămas la același nivel.

Vânzările de alimente au crescut însă semnificativ în martie raportat la luna februarie. Datele oficiale arată că vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut în perioada analizată cu 16,5% ca serie brută și cu 2% raportat sezonalitate. Raportat la luna martie a anului trecut, vânzările de alimente, băuturi și tutun au crescut cu 9,5% ca serie brută și 6,2% în funcție de zilele lucrătoare și sezonalitate.

Vânzările de alimente, frânare bruscă la început de an
Vânzările de alimente, frânare bruscă la început de an
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun s-a întors pe scădere la începutul acestui an raportat la finalul anului trecut, arată datele...
Vânzările de alimente, creștere de 5% în primele cinci luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de 5% în primele cinci luni ale anului
În contextul în care alimentele, băuturile și tutunul s-au scumpit cu peste 18% în primele cinci luni ale acestui an, vânzările magazinelor pe...
Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
În contextul unei inflații generale de peste 14%, magazinele alimentare au înregistrat vânzări cu 7% mai mari, în ciuda scumpirii generalizate...
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Luna mai a venit cu o temperare a vânzărilor de alimente, băuturi și tutun raportat la luna aprilie, o lună marcată de achizițiile specifice...
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, +4,4% în T1
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, +4,4% în T1
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun a înregistrat în primele trei luni ale acestui an o creștere de 4,4% în funcție de sezonalitate și...
Vânzările de alimente, în scădere în luna mai
Vânzările de alimente, în scădere în luna mai
Vânzările magazinelor au fost mai mici în luna mai a acestui an față de luna aprilie când vine vorba despre produse alimentare, băuturi și...