FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului

Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului

În contextul unei inflații generale de peste 14%, magazinele alimentare au înregistrat vânzări cu 7% mai mari, în ciuda scumpirii generalizate a produselor. Datele Institutului Național de Statistică arată că, în primele trei luni ale acestui an, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a înregistrat o creștere, pe ansamblu, cu 5,2% (serie brută) datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+7,3%) și la vânzările de produse nealimentare (+5,9%). În perioada analizată, comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a rămas la același nivel.

Vânzările de alimente au crescut însă semnificativ în martie raportat la luna februarie. Datele oficiale arată că vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut în perioada analizată cu 16,5% ca serie brută și cu 2% raportat sezonalitate.
Raportat la luna martie a anului trecut, vânzările de alimente, băuturi și tutun au crescut cu 9,5% ca serie brută și 6,2% în funcție de zilele lucrătoare și sezonalitate.

Cumulat, în luna martie 2023 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna februarie 2023, atât ca serie brută cu 17,9%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 2,9%.

Faţă de luna martie 2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a crescut atât ca serie brută cu 7,3%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 6,7%.


 

Citește și Keysfin & RetailZoom: Retailul alimentar din România, estimat la 108 miliarde de lei în 2022


Pe fondul inflației ridicate, primele luni din 2023 au fost dominate de un trend de scădere a vânzărilor la nivel de piață, în medie cu 10%, creșteri înregistrând doar comercianții care vând produse ieftine, arată o analiză White Image, prima și cea mai mare companie de servicii de email marketing din România.

„Aceste trenduri sunt rezultatul semnalelor tot mai puternice legate de o criză economică, dar și a creșterii inflației, românii devenind tot mai chibzuiți și mai orientați către produse care au prețul cel mai mic. Astfel, tendința de creștere a vânzărilor este înregistrată pentru produsele cu prețul cel mai mic din categoriile de produse respective, alimentare de exemplu, și pentru comercianții care vând produse ieftine. De aceea, comercianții care nu se bazează doar pe produse cu prețuri foarte mici ar trebui să aibă o strategie de vânzare, de creștere a bazei datelor cu potențiali clienți și de promovare a produselor sau a serviciilor lor pentru a genera vânzări și a asigura venituri pentru creșterea business-ului”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image. 

De altfel, pe fondul scăderii puterii de cumpărare, pentru a menține sau a crește vânzările, companiile au investit mai mult în promovare la început de an, numărul de campanii de marketing crescând cu 35% în perioada ianuarie-martie 2023 față de aceeași perioadă de anul trecut.

 

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content