FMCG-ul, singurul sector unde retailerii au apăsat mai mult pedala extinderii

Singurul sector în care retailerii analizați s-au extins mai mult în 2017 față de anul precedent este FMCG-ul, unde jucătorii analizați au deschis 298 de magazine, față de 249 de unități în 2016, potrivit studiului Retailers’ METRICS, realizat de Cushman & Wakefield Echinox. FMCG-ul, singurul sector unde retailerii au apăsat mai mult pedala extinderii

Circa 66% dintre aceste magazine au fost inaugurate de un singur retailer activ pe segmentele de supermarketuri și magazine de proximitate, în timp ce operatorii de hypermarketuri au inaugurat doar cinci magazine noi. Pe acest fond, sectorul de FMCG este singurul în care creșterea cifrei de afaceri este estimată în 2017 sub nivelul de 10%, respectiv 7,8%.

În cadrul studiului au fost analizate ritmul de expansiune și evoluția cifrei de afaceri ale unui număr de 99 de companii de retail care operează magazine sub 120 de branduri din domeniile FMCG, Fashion, Electro-IT, Cosmetice, Articole Sportive, Încălțăminte, Magazine pentru Copii, Bijuterii, Restaurante și Cafenele, Home & Deco și Librării.

„Cu o creștere medie a cifrei de afaceri de 11,3% și 524 de magazine noi, 2017 a fost un nou an favorabil pentru piața locală de retail, chiar dacă rezultatul este sub nivelul consemnat în 2016. Astfel, 2017 a fost un an în care retailerii au continuat să își optimizeze rețelele, ceea ce a însemnat inclusiv mutări și închideri de magazine, beneficiind totodată de un context favorabil al pieței, în care consumatorii au avut un apetit crescut pentru shopping”, a spus Cristi Moga, Research Consultant Cushman & Wakefield Echinox.

 

Veniturile în retail au crescut cu 11% în 2023
Românii au cheltuit mai mult în marile rețele de retail în 2023, suma totală ajungând la 36 de miliarde de euro, cu 11% mai mult decât în...
La Cocoș intră pe piața din Brașov
La Cocoș intră pe piața din Brașov
Rețeaua locală de retail La Cocoș se extinde și în Brașov unde va deschide al patrulea magazin din țară, într-o tranzacție intermediată de...
Noriel își extinde rețeaua națională cu un nou magazin
Noriel își extinde rețeaua națională cu un nou magazin
Noriel, liderul pietei de retail de jucarii si jocuri din România, deschide un magazin în centrul comercial Botoșani Shopping Center, unul dintre...
Peste 230.000 metri pătrați de spații ar putea fi livrați în 2023, maximul ultimilor 6 ani
Peste 230.000 metri pătrați de spații ar putea fi livrați în 2023, maximul ultimilor 6 ani
Activitate efervescentă pe piața dezvoltărilor de retail în 2023: livrările de spații comerciale vor crește semnificativ în 2023, în...
Marile rețele de retail, cifră de afaceri cumulată cu aproape 20% mai mare față de 2019
Marile rețele de retail, cifră de afaceri cumulată cu aproape 20% mai mare față de 2019
Afacerile cumulate ale celor peste 6.000 de magazine ale marilor retaileri au crescut cu 20% față de 2019, an pre-pandemic, creștere peste rata...
FMCG-ul, singurul sector unde retailerii au apăsat mai mult pedala extinderii
FMCG-ul, singurul sector unde retailerii au apăsat mai mult pedala extinderii
Singurul sector în care retailerii analizați s-au extins mai mult în 2017 față de anul precedent este FMCG-ul, unde jucătorii analizați au...