FMCG-ul, singurul sector unde retailerii au apăsat mai mult pedala extinderii
Singurul sector în care retailerii analizați s-au extins mai mult în 2017 față de anul precedent este FMCG-ul, unde jucătorii analizați au deschis 298 de magazine, față de 249 de unități în 2016, potrivit studiului Retailers’ METRICS, realizat de Cushman & Wakefield Echinox.
Circa 66% dintre aceste magazine au fost inaugurate de un singur retailer activ pe segmentele de supermarketuri și magazine de proximitate, în timp ce operatorii de hypermarketuri au inaugurat doar cinci magazine noi. Pe acest fond, sectorul de FMCG este singurul în care creșterea cifrei de afaceri este estimată în 2017 sub nivelul de 10%, respectiv 7,8%.
În cadrul studiului au fost analizate ritmul de expansiune și evoluția cifrei de afaceri ale unui număr de 99 de companii de retail care operează magazine sub 120 de branduri din domeniile FMCG, Fashion, Electro-IT, Cosmetice, Articole Sportive, Încălțăminte, Magazine pentru Copii, Bijuterii, Restaurante și Cafenele, Home & Deco și Librării.
„Cu o creștere medie a cifrei de afaceri de 11,3% și 524 de magazine noi, 2017 a fost un nou an favorabil pentru piața locală de retail, chiar dacă rezultatul este sub nivelul consemnat în 2016. Astfel, 2017 a fost un an în care retailerii au continuat să își optimizeze rețelele, ceea ce a însemnat inclusiv mutări și închideri de magazine, beneficiind totodată de un context favorabil al pieței, în care consumatorii au avut un apetit crescut pentru shopping”, a spus Cristi Moga, Research Consultant Cushman & Wakefield Echinox.