Veniturile în retail au crescut cu 11% în 2023, ajungând la 36 miliarde de euro
Românii au cheltuit mai mult în marile rețele de retail în 2023, suma totală ajungând la 36 de miliarde de euro, cu 11% mai mult decât în anul precedent. Această creștere a depășit ușor rata anuală a inflației de 10,4%, potrivit studiului „Romania Retail Snapshot 2024”, realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, care a analizat rezultatele financiare a 116 companii.
Supermarketurile și hipermarketurile continuă să domine piața, atrăgând peste 60% din cheltuielile totale, cu vânzări de 22,5 miliarde de euro.
În timp ce sectoarele FMCG și fashion au depășit rata inflației, alte zone au înregistrat creșteri sub rata amintită; printre acestea se numără segmental de bricolaj (3%), Home & Deco (4,8%), bijuterii (6%), electro-IT (8,3%) și articole sportive (8,6%).
„Piața de retail a continuat să performeze și anul trecut, în ciuda faptului că 2023 a fost al doilea an consecutiv în care inflația a fost de două cifre. Astfel, toate segmentele analizate în cadrul studiului nostru au înregistrat majorări ale vânzărilor comparativ cu 2022, majoritatea reușind să aibă o rată de creștere superioară inflației”, a explicat Vlad Săftoiu, Head of Research la Cushman & Wakefield Echinox.
El a mai punctat că avansul medie anual al cifrelor de afaceri aferente marilor rețele de retail (11,5%) s-a menținut peste rata medie anuală a inflației în perioada 2019-2023. „Perspectivele pentru acest an sunt pozitive, având în vedere datele oficiale care arată un avans semnificativ al vânzărilor cu amănuntul comparativ cu perioada similară din 2023”.