Veniturile în retail au crescut cu 11% în 2023, ajungând la 36 miliarde de euro

Românii au cheltuit mai mult în marile rețele de retail în 2023, suma totală ajungând la 36 de miliarde de euro, cu 11% mai mult decât în anul precedent. Această creștere a depășit ușor rata anuală a inflației de 10,4%, potrivit studiului „Romania Retail Snapshot 2024”, realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, care a analizat rezultatele financiare a 116 companii.

Supermarketurile și hipermarketurile continuă să domine piața, atrăgând peste 60% din cheltuielile totale, cu vânzări de 22,5 miliarde de euro.

În timp ce sectoarele FMCG și fashion au depășit rata inflației, alte zone au înregistrat creșteri sub rata amintită; printre acestea se numără segmental de bricolaj (3%), Home & Deco (4,8%), bijuterii (6%), electro-IT (8,3%) și articole sportive (8,6%).

„Piața de retail a continuat să performeze și anul trecut, în ciuda faptului că 2023 a fost al doilea an consecutiv în care inflația a fost de două cifre. Astfel, toate segmentele analizate în cadrul studiului nostru au înregistrat majorări ale vânzărilor comparativ cu 2022, majoritatea reușind să aibă o rată de creștere superioară inflației”, a explicat Vlad Săftoiu, Head of Research la Cushman & Wakefield Echinox.

El a mai punctat că avansul medie anual al cifrelor de afaceri aferente marilor rețele de retail (11,5%) s-a menținut peste rata medie anuală a inflației în perioada 2019-2023. „Perspectivele pentru acest an sunt pozitive, având în vedere datele oficiale care arată un avans semnificativ al vânzărilor cu amănuntul comparativ cu perioada similară din 2023”.

Cristina Lupașcu, numită Head of Marketing în cadrul Cushman & Wakefield Echinox
Cristina Lupașcu, numită Head of Marketing în cadrul Cushman & Wakefield Echinox
Cushman & Wakefield Echinox o numește pe Cristina Lupașcu, specialist cu o experiență de peste 20 de ani în piața media și în sectorul...
Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Cu un plus de peste 12 miliarde de lei în cont la finalul lui 2023, marile lanțuri de retail active pe piața locală au reușit să bifeze o...
Vânzările de alimente, frânare bruscă la început de an
Vânzările de alimente, frânare bruscă la început de an
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun s-a întors pe scădere la începutul acestui an raportat la finalul anului trecut, arată datele...
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Deși un an al schimbărilor, 2023 a fost marcat de reducerea inflației, generând astfel o redresare a vânzărilor FMCG. Concret, vorbim despre un...
La Cocoș intră pe piața din Brașov
La Cocoș intră pe piața din Brașov
Rețeaua locală de retail La Cocoș se extinde și în Brașov unde va deschide al patrulea magazin din țară, într-o tranzacție intermediată de...
Marile rețele de retail, cifră de afaceri cumulată cu aproape 20% mai mare față de 2019
Marile rețele de retail, cifră de afaceri cumulată cu aproape 20% mai mare față de 2019
Afacerile cumulate ale celor peste 6.000 de magazine ale marilor retaileri au crescut cu 20% față de 2019, an pre-pandemic, creștere peste rata...